انتشار کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی 2020 ویرایش دوازدهم توسط انتشارات آفتاب هنر

    کد خبر :891295

زیست شناسی  علم شناخت حیات است. علمی است که گونه و روش زندگی جانداران را مورد بررسی قرار می دهد و چگونگی پیدایش گونه های مختلف جانداران و تعامل آنها با همدیگر و محیط اطرافشان را مورد بررسی قرار می دهد. این علم بر پایة مشاهده و آزمایش بنا شده است. از این رو، یکی از نگرانی‌های زیست‌شناسان، روش صحیح آموزش زیست‌ شناسی بوده است. همچنین در زمینه زیست شناسی، کتاب‌های بی‌شماری به رشتة تحریر درآمده است.

کتاب بیولوژی کمپبل یکی از شناخته‌شده‌ترین و برترین کتاب‌های آموزش، زیست‌شناسی در سراسر دنیا می باشد که پایه و منبع بسیاری از کتب درسی در سراسر جهان بوده و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. کتاب بیولوژی کمپبل هر چند سال مورد بازبینی قرارگرفته و اطلاعات جدید و روش‌های نوین آموزشی در آن قرار می گیرد. به همین دلیل، به عنوان یکی از منابع اصلی مسابقات المپیاد زیست‌شناسی در سراسر جهان می باشد.

نویسندگان کتاب بیولوژی کمپبل ورژن دوازدهم (Campbell Biology 12th Edition) عبارتند از :

♦ نيل اي. کمپل (Neil A. Campbell)، که کارشناسي ارشد خود را از دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس و دکتري خود را از دانشگاه ريورسايد کاليفرنيا دريافت کرده است.

♦ ليزا اي. اوري (Lisa A. Urry)، استاد زيست شناسي در کالج ميلز است. پس از اخذ مدرک کارشناسي در دانشگاه تافتس، دکتراي خود را در موسسه فناوري ماساچوست (MIT) دریافت کرده است.

♦ مايکل ال. کين (Michael L. Cain)، يک بوم‌شناس و زيست‌شناس تکاملي که موفق به اخذ مدرک A.B. از دانشکده بودوين (Bowdoin)، کارشناسي ارشد از دانشگاه براون، و دکتري از دانشگاه کرنل شده است.

♦ استيون A. واسرمن (Steven A. Wasserman)، که استاد زيست شناسي در دانشگاه کاليفرنيا، سن ديگو (UCSD) است. وي داري مدرک A.B. از دانشگاه هاروارد و دکتري از MIT است.

♦ پيتر V. مينورسکي (Peter V. Minorsky)، که استاد زيست شناسي در دانشکده مرسي در نيويورک است، وي مدرک A.B. را از دانشگاه واسار و دکتراي خود را از دانشگاه کرنل اخذ کرده است.

♦ ربکا بي. اور (Rebecca B. Orr)، که استاد زيست شناسي در دانشگاه کالين در پلانو، تگزاس است. او مدرک B.S. (کارشناسي) خود را از دانشگاه A&M تگزاس و دکتراي خود را از دانشگاه مرکز پزشکي جنوب غربي تگزاس در دالاس دريافت کرده است.

انتشارات کتاب آفتاب هنر :

انتشارات کتاب آفتاب هنر با همکاری گروهی از مترجمین، ویراستاران و دانشجویانی که در سال های گذشته تجربه شرکت در المپیاد زیست را داشته اند، بعد از یک سال و نیم تلاش، ویرایش دوازدهم کتاب بیولوژی کمپبل 2020 را ترجمه و در آذر ماه 1400 منتشر کرده تا دانش آموزان و علاقه مندان این رشته، بتوانند از آن استفاده کنند.

کتاب بیولوژی کمپبل ویرایش دوازدهم 2020 (Campbell Biology 12th Edition) در زبان اصلی در 1493 صفحه انتشار یافته است. انتشارات کتاب آفتاب هنر آخرین ویرایش آن یعنی ویرایش دوازدهم را ترجمه و مجموعا در 1356 صفحه و در هفت جلد به چاپ رسانده است.

عناوین و تعداد صفحات دوره هفت جلدی بیولوژی کمپبل 2020 به قرار زیر می باشد:

1. اول در 100 صفحه با عنوان ” شیمی حیات ” .

2. دوم در 172 صفحه با عنوان ” سلول “.

3. سوم در 228 صفحه با عنوان ” ژنتیک “.

4. چهارم در 304 صفحه با عنوان ” مکانیسم تکامل و تاریخچه تکاملی تنوع زیستی “.

5. پنجم در 124 صفحه با عنوان ” ساختار و عمل گیاهان “.

6. ششم در 296 صفحه با عنوان ” ساختار و عمل جانوران “.

7. هفتم در 132 صفحه با عنوان ” اکولوژی “.

لازم به ذکر است که ضمیمه کتاب بیولوژی کمپبل در چاپ اول منتشر نشده است. علاقمندان می توانند ضمیه کتاب بیولوژی کمپبل را بصورت پی دی اف از سایت کتابسرای آریستا دریافت کنند.

چرا کتاب زیست بیولوژی کمپبل ؟

کتاب زیست بیولوژی کمپبل نثر روان و ساده‌تری دارد و دانش آموزان بدون کمک استاد یا معلم می‌توانند به مباحثش مسلط شوید. بنابراین توصیه می شود که متقاضیان شرکت در المپیاد، ابتدا کتاب کمپبل را خوب و کامل بخوانند و سپس سراغ کتاب سولومون بروند.

آیا تنها مطالعه کتاب بیولوژی کمپبل، برای آمادگی المپیاد، کافی است؟

منابع کمک آموزشی مختلفی برای آمادگی المپیاد زیست شناسی پیشنهاد می شود که در مبحث زیست شناسی عمومی، کتاب بیولوژی کمپبل و کتاب زیست شناسی سولومون از کتاب های اصلی برای مطالعه می باشند.

بعد از درک مفاهیم زیست شناسی عمومی یعنی مطالعه بیولوژی کمپبل، مباحث فیزیولوژی، بیوشیمی، آناتومی گیاهی، فیزیولوژی گیاهی، سیستماتیک گیاهی، زیست شناسی سلولی، ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، اکولوژی، رفتارشناسی و جانور شناسی مفاهیم پیشنهادی برای مطالعه بیشتر و آمادگی برای المپیاد زیست می باشند.

در هنگام مطالعه منابع المپیاد زیست به زبان انگلیسی، بعید نیست که در ابتدا با کلمات نا آشنای زیادی روبرو شوید. ممکن است، ماندگاری آنها در ذهن شما همانند متون فارسی نباشند و سرعت و بازده شما در مطالعه این منابع به زبان انگلیسی کاهش یابد. بهترین پیشنهاد برای مطالعه این می باشد که منبع به زبان انگلیسی و ترجمه آن به زبان فارسی را در کنار یکدیگر داشته باشید و با هم مطالعه کنید تا به درک بهتر مطالب و ماندگاری آن در ذهن شما کمک بیشتری کند.

عناوین کتاب های بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی :

در جلد اول کتاب بیولوژی کمپبل 2020، با عنوان “شیمی حیات” مطالبی در مورد تکامل، موضوعات علم زیست شناسی، و تحقیق علمی، جنبه شیمیایی حیات، آب و حیات، کربن و تنوع مولکولی حیات و ساختار و کارکرد درشت مولکول های زیستی قرار دارد.

در جلد دوم با عنوان “سلول”  مباحث، گشت و گذار در سلول، ساختار و عملکرد غشا، مقدمه ای بر متابولیسم، تنفس سلولی و تخمیر، فتوسنتز، ارتباط سلولی و چرخه سلولی قرار دارد.

موضوعات میوز و چرخه های زندگی جنسی ، مندل و ایدۀ ژن ، اساس کروموزومی وراثت ، اساس مولکولی وراثت ، بیان ژن، از ژن تا پروتئین ، تنظیم بیان ژن ، ویروس ها ، ابزارهای DNA و بیوتکنولوژی و ژنوم ها و تکامل آنها در جلد سوم کتاب بیولوژی کمپبل با عنوان “ژنتیک” قرار دارند.

مباحث تکامل جمعیت ها ، خاستگاه گونه ها ، تاریخ حیات در کرۀ زمین ، تبارزایی و درخت حیات ، باکتری ها و آرکئا ، آغازیان ، تنوع گیاهان 1: چگونگی سکونت گیاهان در خشکی ، تنوع گیاهان 2: تکامل گیاهان دانه دار ، قارچ ها ، مقدمه ای بر تنوع جانوری ، معرفی بی مهرگان و خاستگاه و تکامل مهره داران در جلد چهارم کتاب بیولوژی کمپبل با عنوان ” مکانیسم تکامل و تاریخچه تکاملی زیستی” قرار دارند. همچنین مبحث  نیم نگاهی به حیات از دیدگاه داروین در این جلد قرار دارد.

جلد پنجم کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی :

در جلد پنجم کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی با عنوان “ساختار و عمل گیاهان” مباحث ساختار، رشد و تکوین گیاهان آوندی ، جذب و انتقال مواد در گیاهان آوندی ، خاک و تغذیه گیاهان ، تولید مثل و بیوتکنولوژی نهان دانگان و پاسخ های گیاهی به پیام های داخلی و خارجی قرار دارد.

مباحث اساس کروموزومی وراثت، تغذیه جانوران ، گردش مواد و تبادل گاز ، دستگاه ایمنی ، تنظیم اسمزی و دفع ، هورمون ها و دستگاه درون ریز ، تولید مثل جانوران ، تکوین جانوران ، نورون ها، سیناپس ها و پیام رسانی ، دستگاه عصبی ، مکانسیم های حسی و حرکتی و رفتار جانوران در جلد ششم کتاب با عنوان “ساختار و عمل جانوران” قرارگرفته است.

در جلد هفتم کتاب ، مباحث آشنایی با بوم شناسی و زیست کره ، بوم شناسی جمعیت ، بوم شناسی جامعه ، اکوسیستم ها و بوم شناسی ترمیمی و زیست شناسی بقا و تغییرات جهانی قرارگرفته است.

دلیل برتری کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی :

در ترجمه کتاب بیولوژی کمپبل 2020 توسط انتشارات کتاب آفتاب هنر سعی شده است که تمامی اشکال نیز با دقت ترجمه شوند. همچنین سعی شده است که صفحات کتاب ترجمه شده تا حد امکان با صفحات کتاب اصلی هماهنگی داشته باشد تا دانش آموزان در استفاده همزمان از هر دو کتاب دچار سردرگمی نشوند.

قبل از انتخاب و خرید کتاب بیولوژی کمپبل، می‌توانید به راحتی در سایت کتابسرای آریستا و در بخش توضیحات محصول، نقد و بررسی کتاب‌ را به درستی مطالعه کنید. دیدن بخش‌های مختلف یک کتاب، قبل از انتخاب و خرید به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به صورت هدفمند، انتخاب صحیح و عاقلانه‌ای داشته باشید.

نماد اعتماد الکترونیکی برای اطمینان در خرید از عواملی است که برای خرید آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. وبسایت کتابسرای آریستا آن را دریافت کرده است.

تخفیف های ویژه  در سایت کتابسرای آریستا:

فروشگاه اینترنتی کتابسرای آریستا، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی و محصولات فرهنگی و مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه‌های مختلف کتب عمومی، درسی، دانشگاهی و کمک درسی را شامل می‌شود.

وبسایت کتابسرای آریستا ، دوره هفت جلدی کتاب بیولوژی کمپبل را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرارداده است.

در سایت کتابسرای آریستا، تخفیف های ویژه برای خرید مجموعه هفت جلدی کتاب بیولوژی کمپبل قرار می گیرد. این امر باعث دستری آسان تر کتاب برای همه دانش آموزان در تمام نقاط کشور حتی دانش آموزان در مناطق محروم خواهد شد.

 

 

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. جواد عبادیان گفت:
    موافقم ۲

    ممنون از اطلاع رسانی بابت چاپ نسخه جدید بیولوژی کمپبل . این کتاب بیولوژی کمپبل برای بنده که می خوام المپیاد زیست شرکت کنم ، خیلی ضروریه و ترجمه فارسی اش قاعدتا سرعت مطالعه من رو بیشتر می کنه.

  2. صالح گفت:
    موافقم ۱

    خیلی وقت بود که منتظر ویرایش جدید ترجمه این کتاب بودم.

دیدگاهتان را بنویسید