انتخابات و المپیک توکیو

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴
    کد خبر :752335

آی .او.سی یک نهاد بین‌المللی است که مسوولیت اجرای المپیک را بر عهده دارد و این انتخابات در موعد مقرر خود در حالی برگزار می شود که بازی های المپیک توکیو به دلیل کرونا از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ موکول شده و به طور طبیعی تلاش و تمرکز نامزدها وبه ویژه رییس کنونی کمیته بین المللی المپیک به تصاحب دوباره این کرسی معطوف است.

بر اساس آخرین تصمیم هیات اجرایی آی.او.سی، نامزدها تا ۱۰ آذرماه فرصت برای نام نویسی دارند. البته ثبت‌نام از نامزدهای ریاست سه ماه پیش از آغاز نشست کمیته‌بین‌المللی‌المپیک ‌است.

«توماس باخ»، رییس فعلی کمیته بین المللی المپیک که ۲۸ تیرماه امسال در نخستین نشست مجازی این نهاد بین المللی با اعضا نامزدی خود را در انتخابات، اعلام کرد ‌با تایید و همراهی بسیاری از اعضای این نهاد همراه شد. هرچند اطمینان خاطر نسبی در تصدی دوباره این نهاد دارد اما تلاش و تمرکز خود را به این انتخابات معطوف کرده است.

به گزارش ایرنا؛ باخ آلمانی از سال ۲۰۱۳ به عنوان نهمین رییس آی.او.سی هدایت این نهاد را برعهده دارد اکنون پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات پنج ما از ریاست وی باقی است و با وجود اینکه انتخابات اسفندماه امسال برگزار می شود اما هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است، رییس برگزیده ۱۹ مردادماه سال آینده و یک روز پس از پایان بازی های المپیک توکیو به طور رسمی سکان این نهاد را در دست خواهدگرفت.

با این احتساب باخ تا پایان بازی های توکیو رییس باقی می ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید