امریکن ایرلاینز ۲۰ هزار نفر نیروی کار خود را اخراج می‌کند

    کد خبر :727720

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز در روز پنجشنبه اعلام کرد بیش از 20 هزار نفر از کارکنان آن در برنامه پرواز این شرکت در فصل پاییز جایی ندارند. این شرکت هواپیمایی و رقبایش با کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی طی همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستند.

شرکت هواپیمایی فورت ورث و سایر شرکتهای هواپیمایی آمریکا هم از کارمندان خود خواسته اند زودتر از موعد بازنشسته شوند تا مجبور نباشند آنها را اجبارا اخراج کنند.

به گزارش تسنیم، شرکت های هواپیمایی آمریکا طبق طرح حمایت 25 میلیارد دلاری دولت اجازه ندارند تا 30 سپتامبر کارمندان خود را اخراج کنند یا دستمزد آنها را کاهش دهند. هدف از اجرای این طرح کاهش تاثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر کسب و کار این شرکت ها بوده است. شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز تا پایان سال گذشته میلادی 133700 نیروی کار داشت.

داگ پارکر، مدیر اجرایی امریکن ایرلاینز و رابرت ایسوم، رئیس این شرکت طی یادداشتی به کارکنانشان اعلام کردند:« تخمین میزنیم 20 تا 30 درصد معادل 20 هزار نفر نیروی اضافی برای برنامه کاری خود در پاییز سال جاری میلادی داشته باشیم. این بدان معنا نیست که 20 هزار نفر از اعضای شرکت در ماه اکتبر بیکار می‌شوند بلکه بدین معناست که باید اقدامات لازم برای هماهنگ کردن نیروی کارمان با فعالیت‌های شرکت انجام دهیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد امریکن ایرلاینز و 4 شرکت هواپیمایی دیگر در آمریکا به توافق رسیده اند 25 میلیارد دلار وام برای مقابله با این بحران بگیرند.

این شرکت انتظار دارد تقاضا برای سفر های هوایی تا سال آینده میلادی در همین سطح پایین باقی بماند. امریکن ایرلاینز در اوایل همین هفته گزارش داد برنامه پروازهای طولانی مدت بین المللی آن در تابستان 2021 ، 25 درصد نسبت به همین فصل در 2019 کاهش خواهد یافت و 19 مسیر پروازی آن از برنامه خارج می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید