امام جمعه تهران: استفاده از کالای ایرانی از مسئولان شروع شود

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳
    کد خبر :252363

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:در رابطه با آزادی، رهبری گفتند آزادی هست و بی انصافی است که برخی به دروغ می‌گویند نیست؛ انسان‌ها می‌توانند نظرشان را بدهند، اینکه می‌گویند آزادی نیست یک سخن غلطی است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری‌ها،آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و امیرالمومنین علی (ع)، گفت: دوشنبه هفته آینده سالروز رحلت حضرت زینب(س) است که این روز را نیز تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشی امام علی(ع) که در راه آن به شهادت رسید عدالت بود، ادامه داد:امام علی(ع) همواره سعی می‌کرد همه مردم از بیت‌المال استفاده کنند و توقعات بیجا را رد می‌کرد ولو اینکه در اینباره جنگی رخ دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:دولت و مجلس باید در ارتباط با بودجه خیلی مراقب باشند تا از طریق بودجه نیازهای همه برطرف شود.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*خداوند کسی را به عنوان امام انتخاب می‌کند که در ارتباط با نیازهای مردم می‌تواند جوابگو باشد. بالاترین نیاز مردم هم علم و دانش است. لذاست که جانشین پیغمبر باید به تمام نیازهای مردم از نظر علمی جواب بگوید.

* حضرت فرمودند من شهر علم هستم و علی باب آن است. چنین کسی شایستگی دارد که امام باشد.

* امام علی(ع) سعی می‌کرد همه از بیت المال استفاده کنند و توقعات بی جا را به کلی رد می‌کرد ولو جنگ جملی به وجود آید و طلحه‌ها و زبیرها به دلیل اینکه علی نگذاشت از بیت المال بیش از حق استفاده کنند جنگ به پا کنند. حضرت تسلیم انسان‌هایی که توقع بی جا دارند نمی‌‌شد.

* امامت منصبی الهی است چیزی نیست که مردم جمع شوند و رای بدهند در این رابطه امام معصوم را انتخاب کنند، امام معصوم منصوب از طرف خداست؛

*کسی که در ارتباط با نیاز‌های مردم بتواند نیاز‌های مردم را جواب بدهد خداوند او را انتخاب می‌کند که بالاترین نیاز مردم عبارت است از علم و دانش؛ لذا جانشین پیغمبر باید به تمام نیاز‌های مردم از نظر علمی جواب بگوید.

* هر انسانی امامی دارد، امامی انتخاب و به او اقتدا می‌کند، سعی کنیم مشی خود را با امیر المومنین (ع) منطبق سازیم

* نیاز‌های همه باید با بودجه رفع شود این بودجه مثل خونی است که در بدن انسان جریان دارد و باید به همه اعضای بدن برسد. مسئله دیگر در مورد عدالت، حرمت اشخاص است.

* با بیان اینکه نهج البلاغه پر از خطابه‌ها و نامه‌هاست که امیر المومنین (ع) پیوسته نصیحت می‌کند، نصیحت را فراموش نکنیم ایشان در بستر شهادت و در نامه که به مالک نوشته سراسر نصیحت می‌کند، چقدر ما به این امر توجه کرده‌ایم چقدر پدران و مادران به نصیحت فرزندان پرداختند؟ از نصیحت غفلت نکنید؟ اگر می‌بینید آمار طلاق زیاد شده یعنی از نصایح پدر و مادر بهره نگرفته‌اند.

* مسئله دیگر اهمیت به جهاد و دفاع است و باید برای ما الگو باشد که الحمدالله هست؛ مردم از نظام استکباری خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کردند، اما این وظیفه سنگینی است و من به همه توصیه می‌کنم نصایح امیرالمومنین (ع) درباره جهاد را مرور کنند.

* جرات ایستادن در مقابل فتنه گران از مهمترین مسائل در زندگی امیر المومنین (ع) است؛ فتنه گران یعنی خوارج، آنها یک دفعه در مجموعه ۱۲ هزار نفر در جنگ صفین با منطق جاهلانه از امیر المومنین (ع) جدا شدند و به ایشان گفتند دست از جنگ بردار و ما حاضر نیستیم با کسانی که در پناه قرآن هستند بجنگیم.

* داعشی‌ها دنباله رو همان خوارجی هستند که دل امیرالمومنین (ع) را خون کردند و با برنامه‌های خشک عبادی گریه می‌کردند نماز می‌خواندند و با ایشان می‌جنگیدند.

*رهبر انقلاب سخنان مبسوطی ایراد کردند؛ ایشان اولا از مردم تشکر کردند که شعار‌های اصلی انقلاب را حفظ کردند؛ شعار‌ها استقلال، آزادی، مردم سالاری، خودباوری، عدالت و تحقق اهداف دین بود.

* در مقطعی انگلیس و روس تزاری ایران را بین خودشان تقسیم کردند، اما در رابطه با آزادی، رهبری گفتند آزادی هست و بی انصافی است که برخی به دروغ می‌گویند نیست؛ انسان‌ها می‌توانند نظرشان را بدهند، اینکه می‌گویند آزادی نیست یک سخن غلطی است؛

*در اعتماد به نفس ما موفق بودیم یعنی ملت احساس کرد هم قدرت دارد و هم می‌تواند؛ با این احساس ملت پیروز شد، ایشان همچنین در رابطه با عدالت فرمودند که کار‌هایی صورت گرفته اما کار‌های زیادی هنوز باقی مانده است.

* مقام معظم رهبری همچنین به ظرفیت کشور اشاره و تصریح کردند که از این ظرفیت‌ها کاملا استفاده نشده است، ما 10 میلیون جوان فارغ التحصیل و 4 میلیون جوان مشغول به تحصیل داریم که باید از آنها استفاده کرد.

با اشاره به شعار سال 97 اشاره خرید کالای ایرانی یک امر واقعی و جدی است و اقتصاد کشور را تقویت می‌کند همچنین به حرکت در آوردن چرخ‌های تولید از مهمترین مسائل است.

* در امر خرید کالای ایرانی مسئولان باید تولید کیفیت کالا را ارتقا دهند تا با کالای خارجی بتواند رقابت کند، طبعا در این شرایط فرهنگ روی آوردن به کالای خارجی کمرنگ می‌شود و بازار قاچاق کالا هم از رونق می‌افتد.

* استفاده از خرید کالای ایرانی باید از مسئولان شروع شود و وقتی هم که موفق شدند کاری کنند باید اعلام کنند به شعار اکتفا نکنند.

* در مراسم اعتکاف، فرصت خوبی برای معتکفین است و آنها می‌توانند با رجوع به فطرت خواسته‌های الهی را بررسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید