ال جی از دنیای موبایل خداحافظی کرد

    کد خبر :798720

مدت‌ها بود که شرکت ال جی سود کافی از صنعت تلفن هوشمند دریافت نمی‌کرد و بارها شاهد انتشار شایعاتی پیرامون خبر خداحافظی این شرکت کره‌ای از صنعت مورد اشاره بودیم. اما گویی رسما این خبر تایید شده و دیگر قرار نیست شاهد عرضه گوشی با این برند باشیم.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار- گوشی‌های فعلی ال‌جی اما کماکان فروخته خواهد شد و ال‌جی می‌گوید به پشتیبانی از محصولات خود «برای مدت زمانی بسته به هر منطقه جغرافیایی» ادامه خواهد داد. ال‌جی هنوز چیزی در مورد سرنوشت کارمندان بخش موبایل خود نگفته اما اعلام کرده که جزئیات مربوط به کارمندان بسته به منطقه جغرافیایی تصمیم‌گیری خواهد شد. به گفته ال‌جی بخش موبایل این شرکت تا مردادماه به کلی تعطیل خواهد شد.

ماه‌هاست که انتظار تعطیلی بخش موبایل ال جی را داشتیم. شرکتی که روزی رقیب قدرتمندی برای هم‌وطن خود سامسونگ محسوب می‌شد پنج سال است که دچار ضرردهی سنگین  شده است. گوشی‌های ال‌جی با رقابت سنگینی از سوی برندهای چینی از جمله هواوی، شیائومی، اوپو و … مواجه شد و به نظر می‌رسد در یک قیمت مشابه گوشی‌های ال‌جی هیچ مزیت رقابتی قابل توجهی نداشتند. این شرکت پیش از این اعلام امیدواری کرده بود بخش موبایل را تا سال ۲۰۲۱ به سوددهی برساند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد گوشی رول‌شدنی ال‌جی هیچ‌وقت تولید نخواهد شد. ال‌جی سال گذشته در رویداد مجازی CES این گوشی را به نمایش گذاشته بود و قرار بود امسال شاهد عرضه آن باشیم. از اواخر سال گذشته شایعات خروج ال‌جی از بازار موبایل قوت گرفت اما سخنگوی این شرکت این شایعات را کاملاً‌ اشتباه و بی‌پایه و اساس خوانده بود. پس از آن یکی از مقامات ال‌جی گفته بود این شرکت باید در مورد بخش موبایل یک «تصمیم بی‌رحمانه» اتخاذ کند و آن فروش، خروج از بازار موبایل و یا کوچک‌کردن این بخش خواهد بود. بهمن‌ماه شایعاتی در مورد فروش بخش موبایل ال‌جی به یک شرکت ویتنامی منتشر شد. اما ظاهراً ال‌جی در فروش بخش موبایل خود هم ناکام بوده است.

ال‌جی در سال‌های اخیر تلاش کرد با ایجاد تغییرات در سیاست‌های خود دوباره به سوددهی بازگردد. گوشی ولوت با طراحی جذاب در بخش میان‌رده‌ها اما با رقابت شدیدی از گوشی‌های بهتر و ارزان‌تر مواجه شد و LG Wing هم با قیمت بالا و طراحی عجیبش محصولی نبود که بتواند میلیون‌ها دستگاه فروش داشته باشد.

کیس‌های Dual Screen ال‌جی هم از اقبال چندانی برخوردار نشدند و ال‌جی رقابت را به تازه‌واردهای بازار موبایل هم واگذار کرد. با این‌حال ال‌جی نوآوری‌های مفید زیادی هم در بازار موبایل داشت. از اولین دوربین فوق عریض در دنیای گوشی‌های هوشمند گرفته تا اولین گوشی با پردازنده دوهسته‌ای و نمایشگر QHD و مبدل صوتی باکیفیت Quad DAC و ساختار ماژولار. به همین خاطر از تعطیلی بخش موبایل ال‌جی به هیچ وجه خوشحال نیستیم.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید