بازتاب ایران

المانیتور: همه ایرانی ها تا سپتامبر واکسن تزریق می کنند/ دِ هیل: نتانیاهو برای مخالفت با آمریکا آماده است/ رویترز: کشتی نظامی ایران در خلیج فارس آتش گرفت/ اوراسیاریویو: انتخابات آزمایش مشروعیت در ایران است

    کد خبر :815648

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه دِ هیل، خبرگزاری رویترز و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون همه ایرانی ها تا سپتامبر واکسن تزریق می کنند، نتانیاهو برای مخالفت با آمریکا آماده است، کشتی نظامی ایران در خلیج فارس آتش گرفت، انتخابات آزمایش مشروعیت در ایران است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: همه ایرانی ها تا سپتامبر واکسن تزریق می کنند

واکسناسیون علیه کرونا یک مسئله جهانی است که ایران نیز درگیر آن است در این میان اخبار درباره روند و سرعت واکسیناسیون بسیار متنوع و متفاوت است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: مقامات بهداشتی ایران می گویند عموم مردم تا ماه سپتامبر واکسن تزریق می کنند.

در ادامه آمده است: وعده جدید نشان دهنده تاخیر دیگری در برنامه های قبلی اعلام شده برای دامنه واکسیناسیون ملی فراگیر است که مورد تقاضای عموم مردم ایران قرار دارد.

همچنین افزوده است: مقامات بهداشتی ایران تاریخ های دیگری نیز برای واکسیناسیون عمومی وعده داده بودند که محقق نشده است.

واکسن کرونا

در پایان این پایگاه خبری صحبت های امیدوار کننده مسئولین را که سرشار از وعده های محقق نشده است را باعث ایجاد موج پنجم و مرگ و میر فراوان در اثر کرونا دانسته است.

دِ هیل: نتانیاهو برای مخالفت با آمریکا آماده است

مسئله ایران بین اسرائیل و آمریکا ایجاد اختلاف نظر کرده است و مدتی است اسرائیل هشدارهای پیاپی درباره احتمال انجام رفتار مستقل از ایالات متحده درباره ایران را می دهد.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: نتانیاهو می گوید برای مخالفت با آمریکا درباره ایران آماده است.

در ادامه آمده است: نتانیاهو روز سه شنبه گفت او مایل است به قیمت تنش در روابط اسرائیل و آمریکا از برنامه هسته ای ایران جلوگیری کند.

همچنین افزوده است: او در مراسم تغییر رئیس موساد گفت: امیدواریم مجبور به انتخاب نشویم که اگر بشویم بین از بین بردن تهدید وجودی ایران و دوست بزرگمان آمریکا مجبور هستیم از بین بردن تهدید وجودی را انتخاب کنیم.

نتانیاهو

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که نتانیاهو در زمان دولت اوباما نیز مخالف برجام بود و همواره ایران را تهدید وجودی اسرائیل می داند و اکنون درحالی این سخنان را می گوید که آینده سیاسی وی نامشخص است.

رویترز: کشتی نظامی ایران در خلیج فارس آتش گرفت

اخبار منتشر شده حاکی از این است روز چهارشنبه یک کشتی نظامی ایرانی در دهانه خلیج فارس آتش گرفته است.

خبرگزاری رویترز درباره این حادثه نوشت: آتش سوزی کشتی نیروی دریایی ایران در دهانه خلیج فارس، خدمه تخلیه شدند.

در ادامه مطلب آمده است: آتش سوزی در کشتی نظامی در دهانه خلیج فارس رخ داده است و خدمه کشتی موفق شده اند بدون تلفات آن را ترک کنند.

افزوده است: این کشتی در حال انجام ماموریت آموزشی بوده است و برای کمک به این کشتی از بندر جاسک مدیریت و انجام شده است.

کشتی ایرانی

در پایان این خبرگزاری اشاره می کند که تاکنون دلیل آتش سوزی در این کشتی جنگی فاش نشده است، همچنین به حوادث مختلف مشابه که برای کشتی های ایرانی و اسرائیلی رخ داده است پرداخته شده است.

اوراسیاریویو: انتخابات آزمایش مشروعیت در ایران است

بحث ها درباره میزان مشارکت در انتخابات آتی همچنان در رسانه های داخلی و خارجی در جریان است، عده ای معتقد هستند پایین بودن مشارکت نشان دهنده ضعف در مشروعیت است و عده ای مخالف هستند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران آزمایش مشروعیت برای نظام جمهوری اسلامی است.

در ادامه آمده است: در ماه های اخیر افراد نزدیک به نظام جمهوری اسلامی در ایران به این مسئله تاکید کردند که میزان مشارکت در انتخابات تاثیری بر میزان مشروعیت نظام ندارد.

همچنین نقل قولی از مصباح یزدی را آورده است: دموکراسی که برای غربی ها اصیل است، فقط برای ما است رای مردم مشروعیت ما را به همراه نمی آورد، در حکومت اسلامی رای مردم اعتبار قانونی ندارد.

در ادامه افزوده است: در طرف مقابل این نگاه عده ای معتقد هستند که میزان کم مشارکت به علت آن که نشان دهنده میزان حمایت مردم از جمهوری اسلامی است اهمیت دارد.

انتخابات

در پایان این اندیشکده علی رغم نقل قول هایی که از شخصیت های برجسته آورده است، میزان مشارکت مردمی در انتخابات را یک مولفه حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران می داند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید