بازتاب ایران

الشرق الاوسط: آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جایگزین علیه ایران هستند/ گاردین: ایران قرنطینه 6 روزه اعلام کرد/ نشنال اینترست: فروپاشی افغانستان برای دشمنان آمریکا دردسر ایجاد می کند/ آروتز شوا: گروه هکرهای مخالف ایران پشت حمله سایبری بودند

    کد خبر :836464

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه الشرق الاوسط، روزنامه گاردین، نشریه نشنال اینترست و کانال خبری آروتز شوا تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جایگزین علیه ایران هستند، ایران قرنطینه 6 روزه اعلام کرد، فروپاشی افغانستان برای دشمنان آمریکا دردسر ایجاد می کند، گروه هکرهای مخالف ایران پشت حمله سایبری بودند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الشرق الاوسط: آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جایگزین علیه ایران هستند

تغییر دولت در ایران و توقف مذاکرات وین باعث شده است برخی رسانه ها از شک و تردیدهای موجود درباره ادامه مذاکرات هسته ای بنویسند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جایگزین هماهنگی برای موضوع ایران هستند.

ادامه می دهد: به گفته مقامات اسرائیلی، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جلسه ای با رئیس سیا گفت: اسرائیل و آمریکا باید یک طرح هماهنگ برای که در آن ایران به توافق هسته ای 2015 باز نگردد.

افزوده است: جامعه اطلاعاتی اسرائیل مدعی شده است که با روی کار آمدن دولت جدید در ایران احتمال بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای و توافق 2015 کاهش یافته است.

الشرق الاوسط: آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جایگزین علیه ایران هستند

در پایان این روزنامه از تلاش های مقامات اسرائیل برای متقاعد کردن مقامات ایالات متحده برای اقدام نظامی یا اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران می گوید.

گاردین: ایران قرنطینه 6 روزه اعلام کرد

طبق اعلام ستاد ملی کرونا تعطیلی شش روزه سراسری از روز دوشنبه در تمام تقاط کشور اعمال می شود.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: ایران برای مقابله با موج پنجم قرنطینه شش روزه وضع کرد.

ادامه می دهد: همه بازارها، دفاتر عمومی تعطیل می شوند و همچنین سینماها، سالن های ورزشی و رستوران ها

افزوده است: ستاد ملی کرونا این تصمیم را گرفت است، همچنین دستور ممنوعیت رفت و آمد بین همه شهرهای ایران را از روز یکشنبه تا جمعه صادر کرد.

گاردین: ایران قرنطینه 6 روزه اعلام کرد

در پایان این روزنامه یک گزارش از وضعیت کرونا ارائه کرده است که در آن آمده است تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ایران تا 42541 نفر زده است و تعداد فوتی ها 588 نفر بوده است.

نشنال اینترست: فروپاشی افغانستان برای دشمنان آمریکا دردسر ایجاد می کند

پیشروی طالبان در افغانستان و قریب الوقوع بودن تصرف کامل خاک افغانستان توسط طالبان باعث شده است وضعیت افغانستان فروپاشیده مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: فروپاشی افغانستان می تواند دردسر برای دشمنان آمریکا ایجاد کند.

ادامه می دهد: همواره پس از کنار رفتن دولت طرفدار ایالات متحده در کشورهای مختلف باعث درگیری میان دشمنان آمریکا شده است.

افزوده است: اگر چه طالبان هنوز دولت طرفدار آمریکا در کابل را کنار نزده است اما ایران، چین و روسیه از این که دولت طالبان چه تاثیرات منفی بر آن ها خواهد داشت عصبی هستند.

نشنال اینترست: فروپاشی افغانستان برای دشمنان آمریکا دردسر ایجاد می کند

در پایان این نشریه حضور طالبان به عنوان دولت افغانستان را یک تهدید برای ایران و روسیه و چین معرفی کرده است.

آروتز شوا: گروه هکرهای مخالف ایران پشت حمله سایبری بودند

حمله سایبری به برنامه حرکت قطارهای ایران در ماه گذشته باعث اختلال چند ساعته در حرکت قطارها شد، این حمله به اسرائیل نسب داده شد.

کانال خبری آروتز شوا در این باره نوشت: گروه مخالف ایرانی پشت حمله سایبری به خطوط راه آهن بوده است

ادامه می دهد: شرکت امنیت سایبری اسرائیلی-آمریکایی به این نتیجه رسیده است که گروه مخالف دولت ایران احتمالا پشت حمله سایبری بوده است.

افزوده است: این گروه هکر به نام ایندرا شناخته می شود که از نام خدای جنگ در اساطیر هندو گرفته شده است.

آروتز شوا: گروه هکرهای مخالف ایران پشت حمله سایبری بودند

در پایان این کانال خبری با ذکر کردن برخی موارد حمله سایبری موفق و ناموفق به ایران، مدعی شده است دولت اسرائیل در انجام این حمله سایبری نقشی نداشته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید