الحوثی، عربستان و امارات را ابزار آمریکا علیه یمن برشمرد

    کد خبر :834500

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن عربستان و امارات را تنها دو ابزار خدمت رسانی به اجرای برنامه‌های آمریکا علیه یمن برشمرد.

به گزارش ایرنا، در راهپیمایی ضد آمریکایی که امروز در صنعا پایتخت یمن برگزار شد الحوثی گفت: وقتی آمریکایی‌ها عازم سوریه، لبنان و فلسطین شدند مردم آنجا آسیب دیدند و امروز هم مردم ما به خاطر آن‌ها رنج می‌برند. ما محاصره شده ایم، در حالی که آن‌ها ما را در دست داشتن در این محاصره متهم می‌کنند تا حقیقت را وارونه جلوه دهند.

وی افزود: آمریکا دائما در تلاش است تا ارزش ریال یمن در برابر دلار را کاهش دهد و ما نیازی به کمک نیرو‌های متجاوز نداریم و اگر آن‌ها درآمد بنادر، نفت و گاز را بازگردانند، ما متعهد به پرداخت همه حقوق کارکنان خود می‌شویم.

این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای به پایان رسید. در این بیانیه آمده است: آمریکا مسئول محاصره و جنایات مردم یمن و افزایش قیمت تعرفه گمرکی است که توسط ابزار‌های ایالات متحده (عربستان و امارات) اجرا می‌شود.

در ادامه آمده است: سیاست گرسنگی، محاصره و محدودیت علیه مردم ما یکی از اشکال جنگ اقتصادی علیه ما است. ما از نیرو‌های مقاومت می‌خواهیم که حملات سختی را بر نیرو‌های متجاوز وارد کنند.

این بیانیه افزود: ما توقیف کشتی‌های سوخت را که مصداق دزدی دریایی و جنایت جنگی است محکوم می‌کنیم و خواستار افتتاح فرودگاه صنعا و بندر حدیده هستیم و داشتن غذا و دارو از حقوق اساسی است که بر سر آن چانه نمی‌زنیم و سکوت بین المللی را در برابر تداوم جنایات سعودی‌ها در محاصره مردم یمن محکوم می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: گرسنگی زیاد و محاصره ما را مصمم‌تر می‌کند تا یمن را از پلیدی‌های آمریکا و عوامل آن آزاد کنیم.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید