افشاگری علیه فرار مالیاتی کلیسا

    کد خبر :662873

بر اساس افشاگری و شکایتی که علیه کلیسای عیسی مسیح در نیویورک در یک دادگاه فدرال در آمریکا مطرح شده ، این کلیسا از محل کمک‌های مردمی طی 20 سال گذشته برای ظهور مسیح 100 میلیارد دلار پول ذخیره کرده است.

 

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس شکایت مطرح شده از سوی یک افشاگر در آمریکا، کلیسای روز قیامت عیسی مسیح در نیویورک برای زمان ظهور مسیح 100 میلیارد دلار پول ذخیره کرده است.

 

این افشاگری نشان می‌دهد که کلیسای مذکور این حجم منابع مالی را از محل کمک‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته جمع آوری کرده است.

 

به گزارش فارس ،شکایت علیه این کلیسا در روز 21 نوامبر به سازمان مالیاتی آمریکا موسوم به “اداره خدمات درآمد داخلی” ارائه شده و اخیرا جزئیات آن به دست روزانامه واشنگتن تایمز رسیده است.

 

علی رغم آنگه بر اساس قوانین آمریکا داشتن این حجم پول توسط کلیساها منع نشده است و آنها می توانند بدون پرداخت مالیات فعالیت کنند اما دیوید نیلسن، افشاگر 41 ساله که پیشتر مسئولیت سبد سرمایه‌گذاری کلیسای مذکور را بر عهده داشته است می گوید این کلیسا مستحق معاف بودن از پرداخت مالیالت نیست.

 

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این شکایت‌نامه، کلیسای روز قیامت نیویورک سالانه 7 میلیارد دلار کمک مالی دریافت می‌کند که 6 میلیارد دلار از این پول صرف هزینه‌های جاری این کلیسا می شود و یک میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد.

 

نیلسن می گوید این کلیسا توانسته سرمایه خود را از 12 میلیارد دلار در سال 1997 به حدود 100 میلیارد دلار در سال جاری برساند.

 

وی همچنین تأکید می‌کند که کلیسا از هیچ بخشی از این پول برای کمک به امور خیریه، مذهبی و آموزشی طی 22 سال گذشته استفاده نکرده است.

 

کارشناسان می گویند در صورتی که یک کلیسا دارای منابع مالی برای امور خیریه باشد اما سال به سال به آن افزوده شده و در امور خیریه استفاده نشود مستحق معافیت مالیاتی نخواهد بود.

 

نیلسون می‌گیود کلیسا این پول را برای ظهور دوباره مسیح نگهداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید