افزایش 40 درصدی بودجه حمل‌ونقل در وزارت راه در سال 99

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۶
    کد خبر :661495

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بودجه سال آتی شاهد افزایش 40درصدی اعتباری حمل‌ونقل هستیم، گفت: این در حالی است که افزایش بودجه کشور فقط 5درصد بوده است ولی تلاش کردیم برای سال آتی منابع مطمئنی را در نظر بگیریم.

 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (دوشنبه 25 آذر) پس از حضور در جلسه کمیسیون عمران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در این کمیسیون بودجه سال 99 که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود را بحث و بررسی کردیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از پنج ماه پیش ستاد بودجه را در وزارت راه و شهرسازی تشکیل داده‌ایم و با سازمان برنامه وبودجه هم موضوعات مورد نیازمان را طرح کرده بودیم اولویت‌هایمان در سال آتی مشخص بود.

 

به گزارش فارس،وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی اولویت برای تکمیل طرح‌ها را در سال آتی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برای اثربخشی بیشتر و احساس مردم با اهتمام ویژه در نظر گرفتند تا آن پروژه‌ها پایان پذیرفته و برای بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گیرد.

 

اسلامی گفت: فهرستی از پروژه‌های اولویت‌دار، الزامات و میزان بودجه آن در قالب بودجه 99 آورده شده است که این موضوع در دولت به تصویب رسیده و هم‌اکنون در قالب لایحه در اختیار مجلس است.

 

وی افزود: بودجه حمل‌ونقل در سال آتی 40 درصد افزایش دارد این در حالی است که افزایش بودجه کشور در سال 99 فقط 5 درصد بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌ها تلاش کرده‌ایم تا منابع مطمئنی را برای وزارت راه پیش‌بینی کرده و قابل تحصیل باشد.

 

اسلامی گفت: تفکیک اهم و فی الاهم کردن پروژه‌های راه و شهرسازی را در دستور کار داشتیم و تلاش کردیم برای یک بار هم که شده این موضوع را نهایی کنیم.

 

وی گفت: این پروژه‌ها که بخشی از سیاست‌ها و اختیارات به استان‌ها واگذار شود تا بر همین اساس بتوانیم پروژه‌های استانی و محلی را از پروژه‌های ملی جدا کنیم نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد به شرطی که پروژه‌های مقیاس استانی توسط استان‌ها و ظرفیت آنها تکمیل و نهایی شود.

 

وی گفت:‌در بودجه 99 تلاش کردیم که با اتخاذ ضوابطی بخش خصوصی را به پروژه‌های راه‌سازی معمولی، اصلی و بزرگراهی کشور سوق دهیم و بر همین اساس بنا داریم بخش خصوصی بتواند با استفاده از منابع خود ضمن تکمیل این پروژه‌ها دستاوردهای لازم را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید