افزایش 23 درصدی قیمت نفت در سال 2019

    کد خبر :668785

بازار نفت، سال 2019 را با کاهش قیمت به پایان برد اما بیشترین افزایش قیمت نفت طی 3 سال گذشته در این سال رقم خورد و نفت برنت طی این سال 23 درصد رشد قیمتی داشت.

به نقل از رویترز، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی در سال 2019 در روز سه شنبه یک درصد کاهش یافت.

 

این روز آخرین روز کاری یک دهه گذشته نیز بود اما به علت جنگ تجاری آمریکا و چین و کاهش تولید ادامه‌دار اوپک پلاس، بیشترین افزایش سالانه در 3 سال گذشته را ثبت کرد.

 

نفت برنت در سال 2019 افزایش 23 درصدی و نفت خام آمریکا افزایش 34 درصدی را ثبت کردند که بیشترین افزایش سالانه در سه سال گذشه بود. این افزایش‌ها ناشی از کاهش تولید اوپک و هم‌پیمانانش و موفقیت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین عنوان شده است.

 

به گزارش فارس،پیش‌بینی کنندگان، نوسانات شدید قیمتی را برای هیچ کدام از این دو شاخص نفتی در سال آینده پیش‌بینی نمی‌کنند. انتظار می‌رود، نفت برنت در نزدیکی 63 دلار در هر بشکه نوسان داشته باشد.

 

طی سال گذشته میلادی، افزایش تولید نفت آمریکا، کاهش تولید اوپک را خنثی کرد. تقاضای بی رونق از جمله در کشورهای توسعه یافته همچنان نگرانی اولیه در آستانه ورود به سال 2020 است.

 

بنجامین لو، تحلیلگر بازار گفت: «هرچند تاحد زیادی انتظار می‌رود قیمت نفت مثبت باشد، اما با موانعی از رشد اقتصادی جهانی ملایم و افزایش سطح تولید نفت شیل در سه ماهه نخست 2020 مواجه است.»

 

آمار ماهانه دولت آمریکا نشان داد تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر به رکورد 12.66 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم در ماه سپتامبر برابر با 12.48 میلیون بشکه در روز بود.

 

انتظار می‌رود سرعت رشد در سال 2020 کند شود.

 

هر بشکه نفت برنت با 67 سنت کاهش 66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 62 سنت کاهش 61.06 دلار معامله شد.

 

حجم مبادلات در روز سه شنبه به علت اینکه بسیاری از بازیگران بازار در تعطیلات به سر می‌بردند، کم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید