افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک در هفته پایانی سال

    کد خبر :894114
افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک در هفته پایانی سال

سرهنگ علی محمدی در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: از روز شنبه ۱۴ اسفند ساعت کاری مراکز تعویض پلاک به ساعت ۱۴ افزایش یافت و از شنبه آینده ۲۱ اسفند تا ۲۸ اسفند نیز تا ۱۷ هر روز خدمات دهی داریم و افراد از ۷ صبح تا ۱۷ می توانند نوبت بگیرند و تا آخرین نفر را خدمات می دهیم.

وی ادامه داد: مردم می توانند مجازی نوبت بگیرند و زودتر و دیرتر به مراکز مراجعه نکنند و می توانند در تایمی که دارند در کوتاه ترین زمان ممکن کارهای خود را انجام دهند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا توضیح داد: امسال در سه استان شماره گذاری اینترنتی را راه اندازی کردیم. مرکز میثم و خاوران در تهران و در اصفهان و مشهد این مراکز راه افتاد و در برنامه داریم این مراکز به کل کشور تسری پیدا کند.

محمدی ادامه داد: در این روش ۸۵ درصد کار با تلفن همراه متقاضی انجام می شود و تنها دو کار است که به لحاظ قانونی نمی توان مجازی انجام داد. صرفا برای بازدید اصالت خودرو و فک پلاک شهروندان به مراکز مراجعه می کنند و در کمتر از ۱۰ دقیقه می توانند شماره گذاری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های ما به شهروندان این است که از این سامانه استفاده کنند و این ظرفیت ۲۴ ساعته در دسترش شهروندان است. سامانه سخا در راهور ۱۲۰ وجود دارد و در اپلیکیشن پلیس من نیز لینک این سامانه وجود دارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: این روش مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه سوابق تصادف خوردویی که می‌خرید را می توانید مشاهده کنید و پلاکی که آزاد دارید می توانید انتخاب کنید. سوابق بیمه و معاینه فنی در این سیستم مشخص است و این موارد نکات بسیار مهمی است.

محمدی یادآور شد: خودروهای گذر موقت که با پلاک “گ” شروع می شود قابل خرید و فروش نیست و این خودروها به صورت موقت وارد کشور می شوند و شهروندان مناطق آزاد از این خودورها بیشتر استفاده می کنند. ایرانیان خارج از کشور و گردشگران و یا سرمایه گذاران خارجی و ایرانی از این خودروها استفاده می کنند. به نمایشگاه داران گفتیم خرید و فروش این خودروها غیرقانونی است و اگر زمان گذر این خودروها تمام شود، خودروی قاچاق محسوب می شوند. این خودروها غیر قابل تمدید است و در نهایت ۳ ماه در شرایط خاص قابل تمدید هستند و پس از ۶ ماه باید از کشور خارج شوند.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید