اعزام 2 ناو جنگی انگلیس به خلیج فارس

    کد خبر :670062

در پی افزایش تنش‌ها پس از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا، انگلیس برای آنچه حمایت از شهروندان خود نامید، دو ناو جنگی به خلیج فارس اعزام کرده است.

 

بن والاس وزیر دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که دولت این کشور، دستور اعزام این ناوها را شنبه شب صادر کرده است.

 

وی افزود: این اقدام را صورت داده تا تمام گام‌های لازم را برای حمایت از کشتی‌های تجاری و شهروندان این کشور برداشته باشد.

 

وزیر دفاع انگلیس همچنین عنوان کرد که دیروز با مارک اسپر همتای آمریکایی خود به‌صورت تلفنی گفت وگو کرده و از تمام طرف‌ها خواسته خویشتن‌داری کنند.

 

والاس مدعی شد که در ماه های اخیر، نیروهای آمریکایی که به درخواست دولت عراق در این کشور مستقر هستند به طور مرتب از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران مورد حمله قرار گرفتند.

 

به گزارش ایرنا،این مقام نظامی انگلیسی در ادامه اظهارات ادعایی خود، افزود: سردار سلیمانی در مرکز استفاده از نیروهای نیابتی برای تضعیف حاکمیت ملت‌های همسایه و هدف قرار دادن دشمنان ایران بود.

 

عضو پیشین کمیته پارلمانی دوستی ایران و انگلیس ادعا کرد که آمریکا طبق قوانین بین‌المللی این حق را دارد تا در برابر آنهایی که علیه شهروندانش خطر حتمی به‌شمار می‌روند، دفاع کند.

 

بر اساس این بیانیه انگلیس دو ناو جنگی «اچ‌ام‌اس مونتروز» و «اچ‌ام‌اس دیفندر» را به خلیج فارس اعزام کرده است.

 

این تحول در حالی صورت می گیرد که دولت آمریکا دیروز (۱۳ دی) و در پی حمله تروریستی که به دستور مستقیم ترامپ انجام و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، از شهروندانش خواست فوراً خاک عراق را ترک کنند.

 

در حمله هوایی بامداد جمعه نیروهای آمریکا به کاروان حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه بغداد، وی به همراه ۹ تن از همراهانش به شهادت رسید.

 

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای از جمهوری اسلامی و آمریکا خواست خویشتن‌دار باشند اما نخست وزیر انگلیس در این رابطه تاکنون سکوت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید