بازتاب ایران

اسپوتنیک: سناتورهای آمریکایی خواهان جلوگیری از ورود رئیسی به آمریکا شدند/ الشرق الاوسط: آمریکا مسئول توقف مذاکرات هسته ای است/ اویل پرایس: بزرگ ترین پروژه نفتی سال آغاز به کار می کند/ المانیتور: آمریکا خشونت علیه معترضین را محکوم می کند

    کد خبر :831406
حضور ابراهیم رئیسی در سازمان ملل

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه الشرق الاوسط، نشریه اویل پرایس و پایگاه خبری المانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون سناتورهای آمریکایی خواهان جلوگیری از ورود رئیسی به آمریکا شدند، آمریکا مسئول توقف مذاکرات هسته ای است، بزرگ ترین پروژه نفتی سال آغاز به کار می کند، آمریکا خشونت علیه معترضین را محکوم می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: سناتورهای آمریکایی خواهان جلوگیری از ورود رئیسی به آمریکا شدند

سناتورهای جمهوری خواه طرح های متفاوتی را برای جلوگیری از کاهش تنش میان ایران و دولت بایدن ارائه می کنند، به تازگی نیز خواهان جلوگیری از ورود آقای رئیسی به خاک ایالات متحده شده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: سناتورهای آمریکایی از بایدن می خواهند اجازه ورود ابراهیم رئیسی به آمریکا برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ندهد

ادامه می دهد: سناتورهای در نامه ای آقای رئیسی را به اتهامات حقوق بشری روبرو کرده اند و به همین استناد خواهان جلوگیری از ورود او به خاک آمریکا هستند.

افزوده است: سناتورها نوشتند: ابراهیم رئیسی باید تحت قوانین آمریکا تحریم شود، اگر مجمع عمومی سازمان ملل بخواهد برنامه های خود را به شکل حضور برگزار کند، دولت آمریکا از دادن ویزا به رئیسی اجتناب کند.

حضور رئیسی در سازمان ملل

در پایان این خبرگزاری به این مسئله پرداخته است که آیا دولت آمریکا چنین اجازه ای دارد، با آوردن نمونه هایی از انجام این عمل توسط دولت های آمریکا ذکر کرده است که علی رغم غیرقانونی بودن، این کار چند بار توسط آمریکا انجام شده است.

الشرق الاوسط: آمریکا مسئول توقف مذاکرات هسته ای است

توقف مذاکرات هسته ای طبق اعلام رسمی توسط ایران و برای استقرار دولت جدید انجام شد، اما به نظر می رسد تنها دلیل این توقف استقرار دولت جدید نبوده است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: رهبر ایران آمریکا را مسئول توقف مذاکرات می داند.

ادامه می دهد: رهبر معظم ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران خواسته های سرسختانه واشنگتن در مذاکرات احیای توافق هسته ای را نمی پذیرد.

افزوده است: ایشان معتقد است آمریکا در ارائه تضمن برای این که هرگز دیگر از پیمان خارج نمی شود، شکست خورده است.

سخنرانی رهبری درباره مذاکرات هسته ای

در پایان این روزنامه به این مسئله اشاره کرده است که رهبر ایران آمریکا را بدعهد و زیاده خواه می داند که قصد دارد مسائل موشکی و منطقه ای ایران را نیز وارد مذاکرات کند.

اویل پرایس: بزرگ ترین پروژه نفتی سال آغاز به کار می کند

خط لوله انتقال نفت از میادین جنوب غرب کشور به بندر جاسک یک پروژه راهبردی برای صنعت نفت و صادرات نفت ایران محسوب می شود.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: مهم ترین پروژه نفتی سال قرار است به صورت زنده اجرا شود

ادامه می دهد: ترمینال نفتی جاسک اکنون آماده بارگیری است، این ترمینال نفت، غرب استان خوزستان را به خارج از خلیج فارس و پشت تنگه هرمز انتقال می دهد.

افزوده است: این ترمینال بسیار مهم است، زیرا ایران به ایران امکان فروش نفت خارج از تنگه هرمز را می دهد، ضمن آن که ایران را قادر می سازد تحریم های آمریکا را دور بزند و اگر لازم شد تنگه هرمز را برای سایرین ناامن کند.

ترمینال نفتی جاسک

در پایان این نشریه وجود ترمینال نفتی بندر جاسک را برای همکاری های ایران و چین مهم و راهگشا دانسته است.

المانیتور: آمریکا خشونت علیه معترضین را محکوم می کند

اخبار اعتراضات مردمی بسیار متنوع و دارای تفاوت فاحش در روایت هستند، در این میان بازیگران خارجی نیز از وضعیت داخلی ایران غافل نیستند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: آمریکا خشونت علیه معترضین در ایران را محکوم کرد.

ادامه می دهد: این محکومیت در حالی صورت می گیرد که گروه های مدافع حقوق بشر مقامات ایران را به سرکوب شدید اعتراضات متهم می کنند.

افزوده است: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از دولت ایران می خواهیم به شهروندان اجازه دهد از حق آزادی بیان و درسترسی آزادانه به اطلاعات از جمله از طریق اینترنت استفاد کنند.

اعتراضات آب در خوزستان

در پایان این پایگاه خبری به سخنرانی رهبری اشاره کرده است و به آن بخش پرداخته است که ایشان بن بست در مذاکرات را حاصل بزدلی طرف آمریکایی دانسته اند و این که آمریکا خواهان دخالت در مسئله موشکی و منطقه ای است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید