عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

استرس باعث تشدید مشکلات ناباروری می شود

    کد خبر :682786

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که استرس باعث تشدید مشکلات ناباروری می شود، میزان موفقیت ایران در درمان ناباروری را مشابه کشورهای دیگر دانست.

زهرا حیدر، صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در سالن ابوریحان مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: درمان کمک باروری در ایران کامل است و همه تکنیک‌های نوین در کشور ما در این زمینه وجود دارد همچنین میزان موفقیت روش‌های کمک باروری ایران مشابه موفقیت در کشورهای دیگر بوده و کمبودی در زمینه نداریم‌.

وی اظهار داشت: ناباروری از مشکلاتی است که نه تنها زوج‌ها بلکه خانواده‌ها را درگیر می‌کند چرا که گاهی والدین زوجین به دلیل تنش عصبی فرزندان خود گرفتار مشکلات ناشی از ناباروری فرزندان خود می‌شوند.

حیدر افزود: استرس مشکلات ناباروری را تشدید می‌کند و سیر درمان را با اختلال همراه می سازد لذا زوجین نابارور برای پیشگیری از عوارض ناشی از استرس باید صبور باشند و با آرامش راه‌های درمان ناباروری را طی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در صورتی که زنان سن کمتر از ۳۵ سال داشته باشند یک سال فرصت بارداری خود به خودی به زوجین داده می شود ولی اگر سن زن بالای ۳۵ سال و سن مرد بالای ۴۰ سال باشد و یا سابقه بیماری خاصی در زوجین وجود داشته باشد باید برای درمان زودتر به پزشک مراجعه کنند و برای بارداری مشورت بگیرند.

حیدر خاطرنشان کرد: زوجین نابارور بهتر است برای درمان مشکلات خود در این زمینه به مراکز ناباروری مراجعه کرده و تحت نظر پزشکان فوق تخصص اقدامات درمانی را طی کنند و این مسئله سبب می‌شود که درمان سریع‌تر و به صورت منسجم تر انجام گیرد.

فلوشیپ ناباروری گفت: خوشبختانه در حال حاضر درمان کمک باروری در ایران کامل است و همه تکنیک‌های نوین در کشور ما در این زمینه وجود دارد همچنین میزان موفقیت روش‌های کمک باروری ایران مشابه موفقیت در کشورهای دیگر بوده و کمبودی در زمینه نداریم‌.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکلات ناباروری هستند که این مسئله عوامل مختلفی را شامل می‌شود و می‌تواند مربوط به زنان یا مردان باشد که در زنان عملکرد نامناسب تخمدان و مشکل رحمی عمده دلیل ناباروری محسوب شود.

حیدر گفت: تقریبا در یک سوم موارد ناباروری علت واضح یافت نمیشود و باید از درمان های کمک باروری جهت رفع این مشکل استفاده کرد.

سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، تا ۱۸ بهمن ۹۸ در سالن ابوریحان مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید