استان‌های رکورددار در جرایم جعل و کلاهبرداری

    کد خبر :289557

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران است.

به گزارش میزان: سرهنگ محمدرضا اکبری؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره وضعیت آمار جعل، کلاهبرداری و… در سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با مدت مشابه سال ۱۳۹۵ اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، آمار وقوعات جعل یک درصد کاهش، کلاهبرداری ۳ درصد افزایش و فعالیت کلاهبردارانه شرکت‌های هرمی نیز یک درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران و بیشترین وقوعات کلاهبرداری حاصل از فعالیت شرکت‌های هرمی مربوط به استان‌های تهران بزرگ، ویژه غرب استان تهران و البرز بوده است.

وی گفت: مهمترین شیوه و شگرد‌ها در خصوص جعل مربوط به افتتاح حساب بانکی با مدارک شناسایی جعلی (مسروقه، مفقودی و خریداری شده) و دریافت دسته چک برای اقدامات مجرمانه بعدی، صدور اسناد مالکیتی جعلی برای املاک و سند سازی برای زمین‌های رها شده و خالی از سکنه بوده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: برابر آمارها، مهمترین شیوه‌های کلاهبرداری شامل؛ کلاهبرداری به روش کارت به کارت و دعوت به حضور در پای دستگاه‌های خودپرداز، انواع معاملات و دلالی در انجام امور اداری بوده است.

وی در خصوص فعالیت کلاهبردارانه شرکت‌های هرمی نیز خاطر نشان کرد: از جمله شگرد‌های این شرکت‌ها اغفال کردن جوانان جویای کار تحت عنوان استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، خرید تور‌های مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا، کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهر‌های تهران و کرج، از نگهداری افراد در مکان‌های خاص و دریافت وجه نقد از آنان برای عضویت در شرکت‌های هرمی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید