ادعای آمریکا در خصوص ارسال پهپادهای ایران به روسیه و اتیوپی

  • سیاسی
  • شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۵
    کد خبر :948480
جیم ریش

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تکرار فضاسازی‌های غرب علیه ایران، مدعی شد که پهپادهای ایران نه تنها به روسیه بلکه به اتیوپی نیز ارسال می‌شود.

«جیم ریش» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تکرار فضاسازی‌های غرب علیه ایران، مدعی شد که پهپادهای ایران نه تنها به روسیه بلکه به اتیوپی نیز ارسال می‌شود.

وی طی اظهاراتی اثبات‌نشده در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران پهپادهای مرگبار را نه تنها به پوتین، بلکه به ارتش اتیوپی نیز ارسال می‌کند».ریش در ادامه اظهارات بی‌اساس خود افزود که این اقدام، نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که کشورش اطلاعات نادرست غرب درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

وی که در نشست شورای امنیت با عنوان حفظ صلح و امنیت در اوکراین صحبت می‌کرد، تأکید کرد که سازمان ملل اجازه ارسال تیم تحقیقاتی درباره استفاده از پهپادها در اوکراین را ندارد.

نبنزیا افزود که چنانچه سازمان ملل دست به انجام تحقیقاتی نادرست بزند، مسکو در رابطه با این سازمان تجدید نظر خواهد کرد چرا که در این صورت اصل بی‌طرفی نقض شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید