ادعای رسانه‌های ژاپنی: پیونگ‌یانگ یک موشک هدایت شونده آزمایش کرده است

    کد خبر :456141

برخی منابع نظامی، دیپلماتیک مدعی شدند که کره شمالی با وجود اعلام توقف پرتاب‌های موشکی خود، آزمایش جدیدی انجام داده است.

به گزارش فارس، برخی منابع دپیلماتیک و نظامی مدعی شدند که کره شمالی با وجود تحریم‌ها ،کماکان توسعه موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای خود را ادامه می‌دهد.

وبگاه «ژاپن نیوز» یکشنبه بعد از ظهر در این زمینه نوشت که کره شمالی با وجود اعلام متوقف ساختن پرتاب‌های موشکی خود، در ماه دسامبر (آذر-دی) یک آزمایش موشکی هدایت‌شونده (تله متری) انجام داده است.

آنطور که منابع نظامی و دیپلماتیک اعلام کرده‌اند با وجود محدودیت‌های سوختی ناشی از تحریم‌ها علیه کره شمالی، ارتش این کشور در حال آزمایش‌های معمول خود است و ژاپن و آمریکا نیز به همین دلیل قصد دارند نظارت بر انتقال مخفیانه سوخت به این کشور از طریق دریا را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حدود ۴۰ آزمایش موشکی از جمله موشک‌های قاره پیما انجام داده است. این در حالی است که ارتش آمریکا، نیروهای دفاع از ژاپن و کره جنوبی به طور مدام در حال رصد امواج رادیویی کره شمالی جهت پی بردن به آزمایش‌های موشکی این کشورند.

آنطور که این منابع مطلع اعلام کردند آزمایش‌های پیونگ‌یانگ با دو هدف صورت می‌گیرد: این آزمایش‌ها در وهله نخست به دلیل فقدان پیشرفت در مذاکرات با آمریکا برای رهایی از تحریم‌ها و ثانیا به عنوان بخش ضروری در توسعه برنامه موشکی انجام می‌شود.

به نوشته این منبع خبری، مقام‌های دفاعی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن بر این باورند که کره شمالی وضعیت خود را طوری حفظ کرده که قادر خواهد بود پرتاب‌های موشکی را از سر گیرد. تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و سایر داده‌ها نیز نشان می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی نیروی دریایی و هوایی کره شمالی به میزان سال‌های دیگر آموزش دیده‌اند.

این در حالی است که شورای امنیت آمریکا در دسامبر(دی) گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه کره شمالی برای محدود کردن واردات فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در سال را تصویب کرد. با این وجود، تعداد رزمایش‌ها و مسائل دیگر این کشور در قیاس با قبل از این قطعنامه تغییری نکرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به تازگی مدعی شده که کشورش برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی عجله‌ای ندارد.

ترامپ در توییتر نوشت: «افراد زیادی پرسیده‌اند در مذاکرات با کره شمالی چطور پیش می‌رویم. همیشه اینطور جواب می‌دهم که هیچ عجله نداریم. آن کشور توان شگفت‌انگیزی برای موفقیت اقتصادی چشمگیر دارد و “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی بهتر از هرکسی آن را می‌داند و از این فرصت برای مردمش استفاده خواهد کرد. داریم خوب پیش می‌رویم.»

ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که شواهد زیادی از بن‌بست در مذاکرات آمریکا و کره شمالی بعد از دیدار میان سران دو کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری در سنگاپور وجود دارد.

در تازه‌ترین شواهد از این نوع، چند روز پیش شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که مقام‌های کره شمالی درخواست طرف آمریکایی را برای برگزاری دیدارهای رو در رو رد کرده‌اند.

شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» نیز چند روز پیش گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند کره شمالی یک پایگاه مهم مربوط به موشک‌های دوربرد خود را توسعه داده است.

در حدود یک سالی که از دیدار ترامپ و کیم می‌گذرد، کره شمالی فعالیت‌های موشکی و اتمی‌اش را به شدت محدود کرده، اما آمریکا همچنان از کاهش تحریم‌ها علیه این کشور خودداری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید