احتمال تولید سدان جذاب جک J7 در کارخانه کرمان موتور

    کد خبر :805575

شرکت جک از شرکای قدیمی شرکت کرمان موتور است که در طول سال‌های گذشته شاهد مونتاژ مدل‌های مختلفی بودیم که هریک توانستند فروش قابل توجهی را در بازار کشورمان داشته باشند. در این بین باید سدان جک J7 را نام برد که در آینده نزدیک از راه می‌رسد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– خودروسازی جک (JAC) درحال آماده‌شدن برای حضوری پررنگ‌تر در به بازار ایران است. کرمان موتور که برند جدید کی‌ام‌سی (KMC) را برای مونتاژ محصولات جک، راه‌اندازی کرده است، بعد از معرفی پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و همچنین کراس‌اور کی‌ام‌سی K7 حالا به سراغ پرچمدار سدان‌های جک رفته است. خودرویی که در بازار چین بنام جک A5 شناخته می‌شود ولی در برخی بازارهای صادراتی، ازجمله روسیه و آمریکای جنوبی، با نام جک J7 بدست مشتریانش می‌رسد.

طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های خودرویی، شرکت کرمان موتور در اواخر پاییز 99، نخستین دستگاه از جک J7 را برای انجام تست‌های فنی و مراحل بازاریابی، به ایران آورده است. خودرویی که یکبار دیگر نیز تصاویر جاسوسی آن در بهار 1400 در رسانه‌های کشورمان پخش شد. هنوز استراتژی جک برای نامگذاری این محصول جدید در بازار ایران، مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که چینی‌ها بخواهند با نام J7 آنرا در ایران عرضه کنند چراکه مشتریان ایرانی، نام جک J5 را هنوز هم به یاد دارند.

جک J7 اندکی بعد از جک J3 و در سال 2008 معرفی شد و قرار بود گل سرسبد سدان‌های جک باشد اما موفق نبود و تنها برای چهار سال روی خط تولید جک، دوام آورد و سرانجام در سال 2012 نیز تولیدش در بازار چین متوقف شد. بعد از آن تاریخ، حدود شش الی هفت سال، هیچ خبری از جک J7 شنیده نشد تا اینکه جک در سال 2019، همه را غافلگیر کرد.

از سال 2019، جک تصمیم گرفت تا «نسل سوم» خودروهای سواری‌اش را در قالب پروژه 3.0Era، به بازار بفرستد. هدف اصلی این پروژه، تحول طراحی محصولات جک براساس یک زبان طراحی مشترک بود.

برای مدیران جک، احتمالا «زبان طراحی مشترک» بسیار اهمیت داشته چراکه همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین نقدهایی است که بر نسل دوم خودروهای جک، وارد می‌شد.

جک در نسل دوم محصولاتش، که با برند ریفاین یا Refine در بازار آسیا شناخته می‌شوند، از الگو و قاعده خاصی پیروی نمی‌کرد طوری که انگار طراحانش برای خلق هر محصول، از قانون «سعی و خطا» استفاده کرده‌ بودند! برای پی‌بردن به این موضوع، کافی است طراحی پیکاپ جک T6 را ببیند و آنرا با پیکاپ جک T8 مقایسه کنید؛ یا مثلا طراحی جک S5 را با جک S4 بسنجید؛ بله! هیچ نقطه مشترکی میان این خودروها نیست.

البته آنهایی که هوادار جک هستند احتمالا می‌خواهند بگویند: پس شباهت‌های زیاد جک S7 به جک S3 را چه کنیم؟! حق با آنهاست؛ طراحی این دو کراس‌اور، بسیار به هم نزدیک است اما فراموش نکنیم که جک در سال 2019، اولین فیس‌لیفت جک S3 را به بازار فرستاد، و هرچه شباهت میان این دو خودرو بود را دوباره از بین برد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید