اجرای طرح نصب دوربین برای ماموران کلانتری

    کد خبر :946373
اجرای طرح نصب دوربین برای ماموران کلانتری

سرهنگ نبی لو گفت: نصب دوربین برای ماموران كلانتری در هنگام ماموریت جزو برنامه های فراجا است که این طرح قطعا اجرایی می‌شود.

سرهنگ مرضیه نبی لو معاون اجتماعی پلیس پیشگیری فراجای تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا در توضیح فلسفه وجودی و وظایف پلیس پیشگیری فراجا گفت: پلیس پیشگیری در راستای پیشگیری جرایم كار می كند و تمام كلانتری ها تحت نظر این پلیس انجام وظیفه می‌كنند.

وی افزود: در كلانتری ها خدمات قضایی و اجتماعی ارائه که شامل پرونده‌هایی است كه از دادسراها به كلانتری ها ارجاع داده می‌شود. در ۶ ماه اول سال جاری حدود ۷۲ هزار پرونده ورودی به كلانتری‌ها داشته‌ایم كه به صورت الكترونیک در سامانه قوه قضاییه جابجا می‌شوند تا مردم هم با سهولت بیشتری به كارهای خود برسند.

وی افزود: در دوایر قضایی كلانتری‌ها علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها، تمامی كارهای مربوط به این پرونده‌ها از جمله اجرائیات، احضاریه، اخطاریه و ابلاغ هم توسط نیروهای پلیس پیشگیری و تحت سامانه ثنا انجام می‌شود.

سرهنگ نبی لو درباره اینکه پلیس پیشگیری بزرگترین فرماندهی در بین رسته های زیرمجموعه فراجا است گفت: برای كاهش پرونده های قضایی دایره اجتماعی در كلانتری ها ایجاد شده است. در ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۶۹ هزار پرونده به این دوایر ارجاع که ۸۴ درصد این پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به اینكه تمامی مسائلی كه مربوط به كلانتری‌ها است به جز سرقت در دایره مشاوره مورد رسیدگی قرار می‌گیرد گفت: بیشتر پرونده‌هایی كه منجر به مصالحه می شوند زمینه خانوادگی و اجتماعی از جمله پرونده های نزاع و درگیری، كلاهبرداری خُرد دارند. خدمات مشاوره‌ای دوایر اجتماعی پلیس پیشگیری فراجا، رایگان است و این نقطه قوتی برای كلانتری ها است.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری فراجای تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس پیشگیری طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری گفت: ۱۵۰ طرح مقابل با سرقت اجرا شده و پاكسازی پارک ها از معتادان متجاهر به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینكه آیا راهكارهای پلیس برای كاهش معتادان متجاهر به ثمر رسیده یا اینكه راهكار جایگزینی برای آن در نظر دارید؟ گفت: یكی از موارد بسیار مهم، تعامل بین مردم و پلیس است. معتمدان محلات به صورت ماهانه در جلساتی كه توسط پلیس برگزار می‌شود، شركت كرده و مشكلات محله خود را بازگو می‌كنند و در نهایت مدیران پلیس بر اساس اظهارات معتمدین محلات تصمیمات لازم را اتخاذ می‌كند. علاوه بر این، اطلاعات گشت‌های پلیس هم بر تصمیم‌گیری‌ها موثر است. اما پاكسازی پارک‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود. جنگل‌های لویزان كاملا پاكسازی شده است.

وی در پاسخ به اینكه انتظار مردم از پلیس پیشگیری ممانعت از حضور معتادان متجاهر و متخلفین در پارک‌ها و محل‎های تردد است گفت:گشت زنی‌های هدفمند پیاده، موتوری و خودرویی پلیس پیشگیری با همین هدف راه اندازی شده است.

تمامی عوامل ۱۱۰ مجهز به دست افزارهای الكترونیک برخط هستند

سرهنگ نبی لو در خصوص سامانه های هوشمند جدید پلیس فراجا برای اعلام جرم و مواردی شبیه آن اظهار داشت: تمامی عوامل ۱۱۰ مجهز به دست افزارهای الكترونیک بوده و با مركز فرماندهی محلات به صورت بر خط در ارتباط هستند. زمان حضور این نیروها و نحوه گزارشی كه تهیه می‌شود مدیریت و مشكلاتی كه وجود دارد توسط مردم بازگو شده و تصمیمات متناسب با آن اتخاذ می‌شود. این مسئله موجب پایش عملكرد پلیس توسط مردم شده و همچنین مدیریت پلیس را ارتقاء داده است . همینطور زمان حضور نیروهای ۱۱۰ در محل كاهش یافته است.

نصب دوربین برای ماموران كلانتری در هنگام ماموریت قطعا اجرا می‌شود

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری فراجای تهران بزرگ در پایان این گفت و گو عنوان كرد: نصب دوربین برای ماموران كلانتری در هنگام ماموریت جزو برنامه های فراجا است. ان شاء الله اطلاع‌رسانی لازم توسط فرماندهان فراجا انجام خواهد شد. این طرح قطعا اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید