ابوترابی: طی سال آینده میتوانیم شعار نه شرقی نه غربی را عملیاتی کنیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۹:۳۸
    کد خبر :638996

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تحریم‌ ایران در حوزه عمرانی توسط آمریکا را تمدید تحریم‌های گذشته برشمرد و گفت: ما باید در دنیا به سطحی از قدرت برسیم که شعار نه شرقی و نه غربی را به منصه ظهور برسانیم.

 

ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با دانشجو، در واکنش به تحریم بخش عمرانی کشور توسط آمریکا اظهار داشت: این تحریم ها، تحریم‌ جدیدی نیست بلکه سال‌های سال شاهد تحریم‌های آمریکا در حوزه نفتی و غیر نفتی و عمرانی علیه کشورمان بوده‌ایم که هرازچندگاهی آنها را تمدید می کنند.

 

وی تحریم‌ ایران در حوزه عمرانی توسط آمریکا را تمدید تحریم‌های گذشته برشمرد و افزود: ما باید در دنیا به سطحی از قدرت برسیم که شعار نه شرقی و نه غربی را به منصه ظهور برسانیم.

 

ابوترابی تصریح کرد: در دو سال گذشته شاهد بودیم تا چه اندازه ظرفیت‌های خوبی که تا پیش از آن مورد غفلت واقع شده بود، فعال شد و این اقدام چه برکاتی برای کشور به دنبال داشت به طور مثال طی دو سال گذشته پیشرفت چشمگیری در عرصه داروسازی داشتیم که اگر در دو سال آینده با این سرعت حرکت کنیم در این حوزه به کاملا به خودکفایی می‌رسیم.

 

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ درصد از تولیدات دارویی کشور داخلی است، این موضوع را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: اکنون ۶۸ درصد مواد اولیه و پایه‌ای دارو بومی سازی شده و ان شاالله با همین سرعت تا دو سال آینده و با اعتماد به جوانان و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم تا مرز صادرات دارو پیش برویم.

 

ابوترابی یادآور شد: با توجه به اینکه در زمینه غذا به خودکفایی نزدیک شده ایم و بسیاری از وابستگی هایمان کاهش پیدا کرده است ان شاالله تا دو سال آینده خودکفایی در این حوزه نیز تضمین شده خواهد بود. از سوی دیگر شاهد انقلاب بزرگی در حوزه قطعه سازی خودرو بودیم به نحوی که بسیاری از قطعات بومی سازی شده است که این اتفاق به یمن اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت های داخلی صورت گرفت.

 

وی در پایان با بیان اینکه با وضعیتی که از یک سال گذشته در حوزه عمرانی، تولید دارو و بومی سازی قطعات خودرو شاهد بودیم ان شاالله ظرف دو سال آینده در دنیا شعار نه شرقی و نه غربی را عملیاتی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ دلار رو به کاهش است و شاهد تقویت پول ملی هستیم این امید می رود که وضعیت آینده کشورمان نسبت به شرایط فعلی بسیار امیدوارکننده تر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید