ابرخودرو برقی دئوس وایان با قدرت 2200 اسب بخار

    کد خبر :902035

بخش مهندسی از تیم فرمول یک ویلیامز با همکاری استودیو طراحی ایتال دیزاین، محصولی جدید به نام دئوس وایان (Deus Vayanne) معرفی کرده است. این مدل، ۲۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با تیراژ تولید محدود به ۹۹ دستگاه عرضه می‌شود.

بازتاب –برخلاف بسیاری دیگر ابرخودروهای رونمایی شده در ماه‌های اخیر، دئوس وایان دارای نمونه‌ی واقعی برای نمایش به عموم مردم است. دیگر نکته‌ی مثبت برای این مدل، تولید توسط برندهای مشهور و شناخته شده در دنیای خودرو، شامل ویلیامز و ایتال دیزاین است. شرکت سازنده با نام کامل دئوس اتومبیلز (Deus Automobiles) در اتریش قرار دارد و سال ۲۰۲۰ تاسیس شده است.

 نمای اصلی دئوس وایان، شباهت‌هایی به محصولات کونیگزگ و پینین‌فارینا دارد. چراغ‌های باریک نصب شده روی گلگیر‌ها با حالتی هماهنگ و در امتداد خط لبه‌ی کاپوت، چشم‌نواز به نظر می‌رسند. در سپر، حفره‌ی بزرگ و سرتاسری برای ورود هوا وجود دارد. این بخش، ظاهرا مشابه جلوپنجره در خودروهای معمولی است اما نقش مهمی در هدایت هوا به سمت شکاف روی کاپوت جلو و بهبود آیرودینامیک خواهد داشت.
خطوط خمیده و مواج در نمای جانبی دئویس وایان نیز دیده می‌‌شوند. این خودرو با سقف و رینگ‌های سیاه تولید شده است. دستگیره‌های در، حالت مخفی دارند اما آینه بغل واقعی با چراغ راهنما به کار رفته است. دئویس وایان در نمای پشت، فرم بسیار عجیبی ارائه می‌کند که ظاهرا الهام گرفته از شکاف ورودی هوا در نمای روبرو است.

هنوز جزئیات کامل از پیشرانه‌ی دئوس وایان مشخص نیست. این مدل، تمام برقی با قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار خواهد بود و بنابر ادعای شرکت سازنده، سرعت‌گیری صفر تاصد کیلومتر برساعت ۱/۹۹ ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت دئوس وایان، ۴۰۰ کیلومتر برساعت عنوان شده که برای خودرویی  با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی، فراتر از انتظار است.

در آینده، اخبار بیشتری از همکاری استودیو طراحی ایتال دیزاین و تیم مهندسی پیشرفته‌ ویلیامز (Williams Advanced Engineering) منتشر خواهد شد. این گروه، برنامه‌های متنوع برای تولید محصول و ارائه‌ی خدمات مهندسی دارند. دئوس وایان، در سال ۲۰۲۵ تحویل مشتری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید