ابراز نگرانی کاخ سفید نسبت به تصمیم ایران برای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم

    کد خبر :801555

سخنگوی کاخ سفید نسبت به تصمیم ایران درخصوص آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ابراز نگرانی کرد.

به نقل از رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد: کاخ سفید “نگران” اعلامیه “تحریک‌آمیز” ایران در خصوص آغاز غنی‌سازی با خلوص ۶۰ درصد می‌باشد.

سید عباس عراقچی نیز که برای ادامه گفت‌وگوها و نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به وین سفر کرده است از آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در کشور خبر داد و در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

عراقچی همچنین اعلام کرد: یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه در توییتی مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران قصد دارد به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم بپردازد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در واکنش به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران در توییتی نوشت: کسانی که اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای نطنز را انجام دادند احتمالا می‌خواستند که فرایند احیای برجام را به تعویق بیاندازند. آن‌ها احتمال “عوارض جانبی” چشمگیر آن را دست‌کم گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید