آیفون SE 3 از جنس بدنه آلومینیوم پاک است

    کد خبر :897704

اپل تا کنون سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در هدف خود برای کاهش قابل توجه ردپای کربن در تولید محصولات مختلف انجام داده است. در تازه‌ترین اقدام، گفته می‌شود گوشی آیفون SE 3 اپل از آلومینیوم پاک تولید می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_پروژه اوراق قرضه سبز اپل از سال 2019 که آغاز شد تا کنون حدود 4.7 میلیارد دلار ریزش داشته است تا اینکه اکنون برخی سودهای بزرگ آن قابل مشاهده شده‌اند. آنطور که اعلام شده است، این شرکت مستقر در کوپرتینو، آلومینیوم تولید شده از طریق فرآیند ذوب جدید و بدون کربن را در ساخت گوشی آیفون SE به کار خواهد گرفت.

به گفته اپل، این فناوری جدید برخلاف فرآیندهای فعلی ذوب آلومینیوم، بدون ایجاد انتشار کربن مستقیم، آلومینیوم تولید خواهد کرد. فرآیند جدید تولید آلومینیوم توسط Elisys در تأسیسات آن در کبک تأمین می‌شود. فرآیند تولید به خودی خود توسط نیروی آبی هدایت می‌شود.

اپل می‌گوید که متعهد است که سیاره را بهتر از آنچه که به آن عمل کرده است ترک کند و پروژه اوراق قرضه سبز ابزاری کلیدی برای دستیابی به تلاش‌های تجدید محیطی آن است. سرمایه‌گذاری Green Bond در حال پیشرفتی است که منجر به فناوری‌های توسعه یافته مورد نیاز برای کاهش ردپای کربن مواد مورد استفاده در تولید می‌شود. اپل می‌گوید هدفش استفاده از مواد قابل بازیافت و تجدیدپذیر در تولید است و در حال حاضر دستاوردهای بزرگی در این راستا کسب کرده است. یکی از تأسیسات اپل در دانمارک از انرژی‌های تجدیدپذیر برای انجام کل فرآیند تولید استفاده می‌کند.

پتانسیل تولید آلومینیوم اولیه با خلوص تجاری بدون کربن برای محیط زیست کاملاً قابل توجه است. بر خلاف فرآیندهای ذوب فعلی که در آن مجموعه‌ای از گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود، محصول جانبی فرآیند تولید در این روش، اکسیژن است.

بنابراین احتمالاتی وجود دارد که فرآیند تولید Elisys بتواند با تغییر اساسی نحوه تولید آلومینیوم، تغییرات پایداری در محیط ایجاد کند. اپل هنوز هیچ جدول زمانی برای تاریخ عرضه احتمالی آیفون SE 3 تولید شده از بدنه آلومینیوم بدون کربن تعیین نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید