آیفون 14 اپل در نهایت به پورت USB-C مجهز می شود

    کد خبر :863121

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بالاخره فشارهای اتحادیه اروپا کارساز شده و اپل پذیرفته است که بخشی از گوشی‌های نسل بعدی خود را به پورت USB-C مجهز کند. طبق اطلاعات منتشر شده در این گزارش‌ها اپل قصد دارد با حذف پورت Lightning در گوشی‌های آیفون 14 پرو، آن‌ها را همراه با پورت USB-C روانه بازار کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_چندی پیش بود که مشخص شد اپل قصد دارد در سپتامبر سال 2022 میلادی گوشی‌های آیفون 14 خود را معرفی و روانه بازار کند. در این گزارش آمده بود که گوشی‌های آیفون 14 شامل 4 مدل مختلف خواهد بود و اپل در این سری یک نسخه استاندارد و پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و همچنین یک نسخه مکس و پرومکس با نمایشگر 6.7 اینچی عرضه می‌کند. اکنون گزارش‌های دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد دو گوشی عرضه شده در سری پرو قرار است به پورت USB-C مجهز شوند.

سایت iDrop News امروز در گزارشی اعلام کرد که از سوی چند منبع موثق به اطلاعاتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد دو گوشی آیفون 14 پرو و 14 پرومکس قرار است همراه با پورت USB-C عرضه شوند. در این گزارش آمده است که اپل به سه دلیل مهم و اساسی تصمیم گرفته است بالاخره در این دو گوشی پورت Lightning خود را کنار بگذارد.

اصلی‌ترین دلیل برای این تصمیم دسترسی به سرعت انتقال اطلاعات بهتر با استفاده از پورت USB-C است. با استفاده از این پورت می‌توان بر روی گوشی‌های آیفون 14 پرو فرمت ویدیویی ProRes را در رده و عملکرد بسیار بهتری در اختیار کاربران قرار داد. این فرمت که در حال حاضر بر روی گوشی‌های آیفون 13 پرو یافت می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای خود را با وضوح و کیفیت عالی ذخیره کنند. کاربران حرفه‌ای معمولاً پس از ثبت این ویدیوهای حجیم، آن‌ها را به سیستم‌های خانگی خود منتقل می‌کنند.

اما در حال حاضر با استفاده از پورت Lightning انتقال این ویدیوها به سیستم‌های خانگی به سختی صورت می‌گیرد؛ چرا که نرخ انتقال اطلاعات این پورت با نرخ انتقال اطلاعات پورت کهنه‌کار UBS 2.0 همخوانی دارد و انتقال این ویدیوهای حجیم زمان زیادی را از کاربران می‌گیرد.

اگر قصد داشته باشید با استفاده از گوشی آیفون 13 پرو خود یک ویدیوی دو ساعته با وضوح 4K ثبت کنید حجم آن به چیزی در حدود 720 گیگابایت می‌رسد. درحال حاضر با استفاده از پورت Lightning انتقال این ویدیو به زمانی در حدود 3 ساعت و 45 دقیقه نیاز دارد. این در حالی است که انتقال این ویدیو با استفاده از پورت USB-C موجود در تبلت iPad Pro جدید، تنها 2 دقیقه و 38 ثانیه زمان می‌برد.

دلیل مهم دیگر برای استفاده از پورت USB-C در این گوشی‌های جدید، فشار و درخواست اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی برای استفاده از این پورت در محصولات خود است. شرکت‌هایی که این استاندارد جدید را بر روی دستگاه‌های خود اعمال نکنند بزودی باید جریمه‌های سنگینی را بپردازند. اپل امیداور است بتواند حداقل با تجهیز نسخه پرو از گوشی‌های جدید خود به پورت USB-C، از پرداخت این جریمه‌ها بگریزد. ممکن است این کار حتی از جریمه شدن این شرکت برای استفاده از پورت Lightning در دیگر گوشی‌های آیفون 14 جلوگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید