آیا این بار زنان نتیجه انتخابات آمریکا را تعیین می کنند؟

    کد خبر :572308

طناب کشی لابی های صهیونیستی آیپک وجی استریت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده آمریکا از اکنون آغاز شده و طی ماههای آتی نیز ادامع پیدا خواهد کرد.

برگزاری مناظره های انتخابات درون حزبی دموکراتها، یک بازنده بزرگ به نام “جو بایدن” داشت! متعاقب برگزاری مناظره های انتخاباتی اخیر، آرای بایدن در نزد رای دهندگان دموکرات به شدت کاهش یافته و در مقابل، بر آرای دو سناتور زن آمریکایی یعنی کامالا هریس و الیزابت وارن افزوده شده است.برگزاری مناظره های انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا بسیاری از پیش بینی های قبلی میان دموکراتها را تغییر داده است. افزایش میزان آرای سناتور “کامالا هریس” در تازه ترین نظرسنجی های صورت گرفته در حزب دموکرات، منجر به نگرانی جو بایدن و دیگر نامزدهای این حزب شده است. کامالا هریس 55 ساله متولد ایالت کالیفرنیاست.در صورتی که این روند تا ابتدای سال2020 میلادی ادامه پیدا کند، بایدن شانس زیادی برای پیروزی نهایی در انتخابات درون حزبی دموکراتها و راهیابی به دور پایانی رقابتهای انتخاباتی ندارد.
به گزارش نامه نیوز :کاملا هریس در تازه ترین نظرسنجی های صورت گرفته در ایالات متحده آمریکا توانسته است گوی سبقت را از افرادی مانند الیزابت وارن و برنی سندرز برباید و پس از جو بایدن، به رتبه دوم صعود کند. بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا، میزان محبوبیت کاملا هریس در میان طرفداران حزب دموکرات حدود 17 درصد است. این در حالیست که میزان محبوبیت بایدن با 10 درصد کاهش ( نسبت به سال گذشته ) به 22 درصد رسیده است.

نکته قابل تامل اینکه در ایالت مهم و سرنوشت ساز “آیووا ” ، نخستین ایالتی که انتخابات درون حزبی دموکراتها در آن برگزار می شود ، آرای سناتور “کامالا هریس ” افزایشی تصاعدی پیدا کرده است. بر این اساس، هریس توانسته است 20 درصد آرای رای دهندگان دموکرات در این ایالت را به خود اختصاص دهد و بایدن و دیگر رقبای خود را پشت سر بگذارد. در صورتی که هریس بتواند در ایالت آیووا پیروز شود، شانس پیروزی وی در دیگر ایالات آمریکا نیز ( در انتخابات مقدماتی و درون حزبی دموکراتها) افزایش خواهد یافت. در این صورت، سوپردلیگیتها یا نمایندگان ویژه حزب دموکرات نیز گرایش بیشتری نسبت به وی پیدا خواهند کرد. در این صورت، شکست بایدن در رقابتهای درون حزبی دموکراتها کاملا محتمل خواهد بود. بی دلیل نیست که بسیاری از طرفداران جو بایدن شدیدا از انفعال وی در مناظره های انتخاباتی انتقاد کرده و خواستار پاسخدهی وی به نکات و انتقادات مطرح شده از سوی کامالا هریس و دیگر نامزدهای حزب دموکرات شده اند.
رشد یکباره آرای سناتور هریس، که محصول عملکرد وی در مناظره های انتخاباتی بوده است منجر به نگرانی شدید دیگر نامزدهای دموکرات و البته، شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شده است. به نظر می رسد بر خلاف هیلاری کلینتون که در سال 2016 میلادی به دلیل گافهای امنیتی خود نتوانست آرای زنان و حتی برخی رای دهندگان دموکرات را به سود خود هدایت کند، سناتور “کامالا هریس” از توانایی بیشتری در این خصوص برخوردار باشد. وی در جریان مناظره های مقدماتی دموکراتها ، به شدت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به چالش کشید و از وی به عنوان یک “معضل مشترک” برای همه یاد کرد. با این حال، ماجرا به این نقطه ختم نمی شود!نکته مهم دیگر،به حمایت خاص لابی آیپک از سناتور “کامالا هریس” باز می گردد. کامالا هریس مانند دیگر سیاستمداران جریان اصلی آمریکا از حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و با لابی صهیونیستی «آیپک» (کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل) رابطه مستقیم و خوبی دارد. سخنان وی در جریان گردهمایی این لابی در سال 2017 چنین موضوعی را به وضوح اثبات می کند :
“فکر می‌کنم اسرائیل هرگز نباید موضوعی حزبی باشد. تا زمانی که من سناتور ایالات متحده باشم، هرآنچه بتوانم برای بسط حمایت دو حزبی از امنیت اسرائیل و حق اسرائیل برای دفاع از خود، انجام می‌دهم.»
این سناتور ایالت کالیفرنیا، از اصلی ترین مخالفان جنبش تحریم اسرائیل است. وی همچنین قبلا حمایت خود را از گسترش شهرکسازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اعلام کرده است. در چنین شرایطی مقامات تل آویو نه تنها دید منفی و بازدارنده ای نسبت به حضور کامالا هریس در کاخ سفید ندارند، بلکه از حضور وی در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده آمریکا نیز استقبال می کنند. در هر حال، طی ماههای آتی شاهد پیوند پررنگ تر برخی اعضای تاثیرگذار لابی آیپک و کاملا هریس خواهیم بود. این در حالیست که لابی آیپک دید مثبتی نسبت به حضور جو بایدن در کاخ سفید ندارد. در هر حال، طناب کشی لابی های صهیونیستی آیپک وجی استریت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده آمریکا از اکنون آغاز شده و طی ماههای آتی نیز ادامع پیدا خواهد کرد. البته این مسئله در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و با مشخص شدن چهره نامزد نهایی دموکراتها به نقطه اوج خود خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید