آنی کوردی بازیگر بلژیکی درگذشت

    کد خبر :743725

 آنی کوردی بازیگر بلژیکی که در شماری از فیلم‌های مشهور فرانسوی از جمله «جدایی» و «سوار بر باران» بازی کرده بود در ۹۲ سالگی درگذشت.

کوردی که صداپیشگی شخصیت مادربزرگ را در نسخه فرانسوی انیمیشن کلاسیک دیزنی «پوکاهانتس» در سال ۱۹۹۵ انجام داده بود جمعه در خانه‌اش در کن فرانسه درگذشت.

دیزنی فرانسه درگذشت وی را در توییتر تایید کرد و از وی به عنوان صدای منحصر به فرد در شخصیت‌های کارتونی یاد کرد.

وی با نام لئونی کورمن در سال ۱۹۲۸ در بروکسل متولد شده بود و از سال ۱۹۵۴ با بازی در فیلم «امور سلطنتی در ورسای» ساخته ساشا گیتری بازیگری را شروع کرده بود. وی پس از آن در همان دهه بازیگر چندین فیلم از جمله «سلام بخند!»، «خواننده مکزیکی» و «سیگارها» شده بود.

او که بازیگر فیلم‌هایی چون «سوار بر باران» رنه کلمان، «گربه» پی‌یر گارنیه و «جدایی» کلود شابرول بود، چند دهه در عرصه سینما فعالیت کرد و در چندین سریال تلویزیونی هم ظاهر شد. آخرین هنرنمایی وی فیلم تلویزیونی «بی‌سواد» در سال ۲۰۱۸ است که او در نقش آدلاید پرز جلوی دوربین رفت.

لابه لای نقش‌آفرینی‌هایش برای پرده نقره‌ای، کوردی در شماری از نمایش‌های درام و موزیکال نیز بازی کرد. وی در عین حال خواننده‌ای سرشناس بود و بسیاری از ترانه‌هایش در چارت پرفروش‌ها جای گرفته بودند.

آنی کوردی سال ۲۰۰۴ از آلبرت دوم پادشاه بلژیک با دریافت لقب بارونس تجلیل شد.

روز جمعه با انتشار خبر درگذشت وی سوفی ویلمس نخست وزیر یلژیک از این بازیگر و خواننده تجلیل کرد و تاثیر وی در هنر این کشور را ستود.

بلژیک سال ۲۰۱۸ در نودمین سالروز تولد وی یک پارک را به نام وی کرد.

به گزارش مهر،او همواره می‌گفت بلژیک زادگاه من و فرانسه کشور من است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید