آموزش نیروی انسانی در اولویت برنامه‌های سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد

    کد خبر :489673
سازمان حفاظت محیط زیست

در ابلاغی از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تمام واحدهای تابعه سازمان محیط زیست تاکید شده است: تمام آموزش‌های تخصصی، حرفه‌ای، پودمانی و به ویژه محیط زیست، باید در اولویت سایر امور باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست در ابلاغ عیسی کلانتری خطاب به به تمام واحدهای تابعه سازمان حفاظت محیط زیست آمده است:

«در حقیقت آموزش پایه‌ای است که محورهای توسعه همه بخش‌ها براساس آن به چرخش در می‌آیند و یا به عبارتی ساده‌تر پیشرفت هر کشور به‌طور روزافزون وابسته به محصولاتی است که ذهن‌های آموزش دیده تولید می‌کند.

سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی، یکی از مهمترین عناصر اصلی پیشرفت ملت‌هاست چراکه نه تنها به ارتقای فرهنگ و بهره‌وری نیروی انسانی در ابعاد گسترده تأثیرگذار خواهد بود دارای بازده اقتصادی با دوام و دیرپاست.

متأسفانه علیرغم اذعان به اهمیت این موضوع، با توجه به وضعیت نه چندان مناسب محیط زیست کشور، این سازمان از توسعه در این محور کلیدی مغفول مانده است. اگر چه داشتن محیط زیست سالم در یک کشور به عوامل متنابهی بستگی دارد، اما اساسی‌ترین راه کاهش و برون رفت از چالش‌های زیست محیطی، بها دادن به اهمیت آموزش پایدار محیط زیست و نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی در اقشار مختلف جامعه است.

شایان ذکر است، بحران‌های زیست محیطی روزافزون در کشور ناشی از این گونه غفلت‌هاست. مع‌هذا انتظار دارد، تمام آموزش‌های تخصصی، حرفه‌ای، پودمانی و به‌ویژه محیط زیست، باید در اولویت سایر امور باشد و همچنین بر مبنای نقطه نظرات معاونت‌های تخصصی و هماهنگی با معاونت آموزش و پژوهش صورت گیرد.

به گزارش ایسنا بدیهی است، در صورت عدم توجه به این امر، مسئولیت مستقیم و پاسخگویی به آن، متوجه معاونین و مدیران مربوطه خواهد بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید