آموزش فرار از قانون به شکارچیان متخلف در فضای مجازی / سند

    کد خبر :767704

وجود بیش از دو میلیون سلاح شکاری دارای مجوز در دست شکارچیان، متاسفانه آنها را به سوی تخلفات شکار سوق داده است؛ چرا که با وضعیت آسیب‌پذیر حیات وحش کشور، امکان صدور این تعداد مجوز شکار و اقناع تمامی دارندگان سلاح مجاز وجود ندارد. این تناقض سبب شده شکارچیانی که برای خرید سلاح هزینه‌ کرده‌ اما موفق به اخذ مجوز شکار نشده‌اند به شکار غیرقانونی رو بیاورند.

از سوی دیگر، ضعف یگان حفاظت محیط زیست کشور چه از نظر تعداد محیط‌بانان و چه از لحاظ بودجه و امکانات، توانایی مهار تخلفات شکار را از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته و در نتیجه به گستاخ شدن شکارچیان غیرمجاز منجر شده است تا جایی که این متخلفان بدون هیچ دغدغه‌ای تصاویر و فیلم‌های شکارهای غیرقانونی‌شان را در فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، تصاویر و فیلم‌هایی که از گاه توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود اما به ندرت، به شناسایی و بازداشت متخلفان منجر می‌شود.

به گزارش «بازتاب»؛ اما ماجرای عجیب و غریبی که اخیرا در پاتق‌های مجازی شکارچیان متخلف جلب توجه کرده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، آموزش نحوه فریب دادن ضابطان قضایی است. در این پست، کاربری که ظاهرا به عنوان سرکرده شکارچیان در فضای مجازی شناخته می‌شود، به سایر شکارچیان آموزش می‌دهد که در صورتی که پس از شکار، به دام ماموران محیط زیست افتادند به جای اعتراف به شکار غیرقانونی‌شان، این تخلف را به گردن محیط‌بانان انداخته و بگویند که محیط‌بانان تهدید کرده‌اند که اگر به آنها پول ندهم لاشه حیوانی … ، توضیحات بیشتر را از زبان این شکارچی متخلف در ادامه بشنوید:

 

گفتنی است، تخلفات شکار، تا کنون به موارد بیشماری از درگیری‌های خونین میان محیط‌بانان و شکارچیان متخلف منجر شده که در برخی موارد به از دست دادن جان یکی از طرفین انجامیده. نکته قابل تامل آنکه به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ۸۰درصد از ۱۴۲ محیط‌بانی که در درگیری با متخلفان به شهادت رسیده‌اند، هدف گلوله سلاح‌های دارای مجوز قرار گرفته‌اند.

اینکه ناتوانی در جلوگیری از شکار غیرقانونی و مقابله با متخلفان به کجا خواهد انجامید و گستاخی این مجموعه از متخلفان مسلح تا کجا پیش خواهد رفت پرسشی است که پاسخ آن را زمان مشخص خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید