آلپینا XB7 مدلی براساس ایکس 7 فیس لیفت

    کد خبر :902235

بلافاصله پس از معرفی فیس‌لیفت بی‌ام‌و X7، آلپینا هم نسخهٔ خود از این شاسی‌بلند پرچم‌دار آلمانی یعنی XB7 را با همان به‌روزرسانی‌ها معرفی کرده است. این یعنی در شاسی‌بلند آلپینا هم شاهد همان طراحی جدید X7 با چراغ‌های جلوی دوقسمتی به همراه عناصری مشکی‌رنگ در طرفین جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ هستیم.

بازتاب –بااین‌حال، در XB7 فلپ زیر سپر جلو که خاص آلپینا است هم بازطراحی شده و طراحی جدیدی به خود گرفته که احتمالاً در محصولات بعدی این شرکت هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. آلپینا اما در حال حاضر فقط یک تصویر از فیس‌لیفت XB7 منتشر کرده و برای پی بردن به همهٔ تغییرات این خودرو باید تا زمان انتظار یک گالری کامل صبر کنیم.

زیر کاپوت XB7 جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بی‌ام‌و قرار گرفته که حالا به سیستم هیبریدی خفیف و منیفولد اگزوز جدید برای تولید صدای هیجان‌انگیزتر و واکنش سریع‌تر توربوشارژرها مجهز شده است. بااین‌حال، خروجی موتور تغییری نداشته و مثل قبل ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند بزرگ آلپینا ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

XB7 به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با تنظیمات خاص آلپینا مجهز است. این سیستم در سرعت‌های زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت، برای بهبود فاصلهٔ خودرو از سطح زمین، به‌طور خودکار ارتفاع را افزایش می‌دهد اما در سرعت‌های بالاتر به‌منظور بهبود آئرودینامیک، ارتفاع را کاهش می‌دهد. این خودرو روی رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی آلپینا قرار گرفته که با لاستیک‌های پنچرروی پرفورمنس بالا پوشیده شده‌اند. البته کسانی که خواهان جذابیت بیشتر هستند می‌توانند رینگ‌های ۲۳ اینچی ۲۰ پره فورج‌کاری شدهٔ آلپینا را با لاستیک‌های پیرلی سفارش دهند.

XB7 در داخل هم از همان به‌روزرسانی‌های X7 شامل نمایشگرهای به هم چسبیده جدید و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل بی‌ام‌و بهره‌مند می‌شود که دستیار شخصی هوشمند این شرکت را هم به همراه دارد. البته در XB7 مثل همیشه تودوزی‌های چرمی سفارشی آلپینا هم ارائه می‌شود. هم‌اکنون امکان سفارش نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو در بازارهای اروپایی وجود دارد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از دسامبر آغاز شود. تولید XB7 برای ایالات‌متحده و بازارهای فرمان راست هم از دسامبر آغاز می‌شود. قیمت این ماشین در اروپا از ۱۷۰,۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید