آلودگی هوا در کشتی‌های کروز همسان با آلودگی شهرهاست

    کد خبر :476143
کشتی‌های کروز

محققان اظهار کردند: کشتی‌های کروز (کشتی‌های گردشگری) سطح بالایی از آلودگی هوا تولید می‌کنند که می‌تواند سلامتی مسافران، کارکنان و افراد ساکن در محدوده بندر را به خطر اندازد.

میزان غلظت ذرات آلاینده در کشتی‌های کروز قابل مقایسه با آلودگی شهرهای پکن (پایتخت چین) و سانتیاگو (پایتخت شیلی) است.

آلودگی هوا در کشتی‌های گردشگری می‌تواند به سلامتی افراد آسیب برساند. رایان کندی – نویسنده این گزارش- از دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: این بررسی روی عرشه چهار کشتی در طول یک دوره دو ساله انجام و میزان غلظت ذرات آلاینده اندازه‌گیری شد. بیشترین آلودگی در این کشتی‌ها در پشت کشتی- جایی که فضاهای تفریحی قرار داشت – مشاهده شد.

این مطالعه علامت هشدار برای افرادی است که از کشتی‌های کروز استفاده می‌کنند البته برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالخوردگان و یا افراد با مشکلات قلبی، این موضوع اهمیت بیشتری دارد. هرچند که نباید این نتیجه را به تمام کشتی‌های گردشگری تعمیم داد. در حال حاضر کشتی‌های کروز با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و استفاده از سوخت‌های پاک در تلاش هستند تا میزان انتشار آلاینده‌های هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند چرا که سلامت گردشگران اهمیت بسیاری دارد. این صنعت متعهد شده است که با آلودگی‌های منتشر شده مبارزه و به‌طور مداوم برای شناسایی و نصب فناوری‌های جدید تلاش کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، پژوهشگران عنوان کردند:کشتی‌های گردشگری یا کروز، نوعی کشتی گردشگری هستند که مسافران برای سفرهای تفریحی از آنها استفاده می‌کنند. این کشتی‌ها علاوه بر کابین برای مسافران، خدمات دیگری مانند رستوران، سینما و استخر شنا هم ارائه می‌دهند. به این کشتی‌های گردشگری به عنوان هتل‌های شناور هم نگاه می‌کنند چراکه امکان تردد بین جزایر یا بنادر جهانگردی را دارا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید