آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم ۲» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاست

    کد خبر :722742

دولت آلمان به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه نهادها و شرکت های آلمانی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 انتقاد شدیدی وارد کرد.

روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ” با استناد به بیانیه وزارت خارجه آلمان نوشت: این گونه اقدامات تنبیهی علیه این پروژه گازی یک دخالت جدی در امنیت انرژی اروپا و استقلال این اتحادیه است. وزارت خارجه آلمان این تحریم ها با تاثیرات فرا منطقه ای را رد کرده است.

ریچارد گرنل”، سفیر سابق آمریکا در آلمان چندی پیش بعد از جلسه با سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا در گفتگویی با “هندلزبلات” آلمان تاکید کرد که تحریم های بیشتر علیه این خط لوله با موافقت فراحزبی و بیشتری مواجه شده است. به گفته وی با وجود مبارزات انتخاباتی اما روند قانونگذاری در این باره می تواند به سرعت پیش رود.

وی از دولت آلمان درخواست کرد که سیاست های خود در قبال روسیه را اساسا مورد بازنگری قرار دهد.

وی با لحنی بی ادبانه در این باره گفت که آلمان باید غذا دادن به جانوران را کنار بگذارد در حالی که هم زمان پول کافی برای ائتلاف نظلمی ناتو هزینه نمی کند.

به گزارش تسنیم،واشنگتن مرتبا درباره وابستگی بالای اتحادیه اروپا به گاز روسیه هشدار می دهد و می خواهد این پروژه گازی را با تحریم ها متوقف کند.

روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پیامد تحریم های آمریکا در 20 دسامبر سال گذشته کند شد. تا به حال بیش از 2300 کیلومتر از این مسیر گازی حدود 2460 کیلومتری کامل شده است.

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

بسیاری از نمایندگان بلند پایه آلمان هم انتقاد شدیدی به این تصمیم آمریکا وارد کردند.

“فریتس فلگن تروی”، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که آمریکا سیاست های هژمونیک را در پیش می گیرد.

“رودریچ کیسوتر”، از سیاستمداران بلند پایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم آمریکا را متهم به در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه کرده و گفت که آمریکا در حالی که خود نفت زیادی را از روسیه وارد می کند با این پروژه گازی مخالف است. وی افزود: به این ترتیب آمریکا پوتین را خیلی بیشتر از پروژه گازی نورد استریم 2 تامین مالی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید