آقای مدیرعامل! لطفا نمک روی زخم مردم نپاشید

    کد خبر :988431
چانگان سی اس 35

در میان تمام آشفته بازارهای اقتصادی که در کشور شاهد هستیم وضعیت خودرو همواره از همه بغرنج تر بوده و نابسامانی در این صنعت بزرگ چندین سال است که گریبانگر مردمی شده است که در این شرایط سخت اقتصادی اگر هم بتوانند پس اندازی تهیه کنند و قصد خرید خودرو را داشته باشند قادر نخواهند بود از پس افزایش روزانه قیمت خودرو در کشور برآیند.

بازتاب – در چندین سال اخیر بارها و بارها در رسانه های مختلف شاهد بودیم که دولت های مختلف و خودرو سازان کشور به بهانه های متفاوت به صورت روزمره و سرسام آور قیمت خودروهای مختلف را افزایش دادند و “با کی بود کی بود من نبودم” و به اشکال مختلف افزایش قیمت ها را توجیه کردند و تلاش کردند توپ را به یکدیگر پاس داده و مشکلات را گردن دیگری اندازندتا شاید در نظر مردم خود را تبرئه کنند.

آش تا آنجا شور شده که صدای علمای دینی هم درآمده و برخی از آنها مانند حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در پخش زنده برنامه تلویزیونی از وضعیت نابسمان قیمت خودرو انتقاد کرده و می گوید:

مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم اعلام کردند، اما چند روزی از سال جدید نگذشته است که خودروسازان قیمت خودرو را چندین درصد گران کردند!

اما فارغ از این مسائل نکته نگران کننده تری که روز گذشته اتفاق افتاد اظهارات عجیب مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در جمع خبرنگاران بود که آتش رنج های اقتصادی مردم را شعله ور  و احساسات مردم غرق در مشکلات را جریحه دار کرد.

مدیرعامل محترم این گروه خودرو سازی روز گذشته در خصوص واردات خودروی چانگان و تحویل آن به متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند گفت: به ما اعلام کردند هزینه حمل و نقل، ترخیص و گمرک را پرداخت کنید، قیمت تمام شده درب کارخانه به شما ۱۷ درصد سود می‌دهیم. از اسفند تا کنون خودروها موجود است. ما خیلی مظلومیم. همه پیش فروش می‌کنند از محل پول آن ارز می‌خرند و بعد از آن خودرو را وارد می‌کنند، در حالی که  ما پولمان را جور کردیم خودرو را هم وارد کردیم و اکنون درگیر قیمت‌گذاری هستیم. در صورتی که اگر پول را اسفند میگرفتم حتما ۱۰ هزار خودروی بعدی را هم حمل می‌کردیم. زیرا پولی را از محل دارایی غیر از جریان نقدینگی وارد این کار کردیم که دوباره بلااستفاده شد، یا در گمرک است یا کشتی یا شرکت.

محمد علی تیموری ادامه داد: اعلام کردند قیمت تمام شده درب گمرک ۹۰۰ میلیون تومان شده است، با در نظر گرفتن  امور تحویل و خدمات پس از فروش یک چانگان که نزدیک ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم. نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

بله جناب مدیر عامل، چانگان نوش جان مردمی که مجبورند بابت خودرو های مونتاژی چینی که حتی با شرایط بسیار عالی، در اغلب کشورهای دنیا خریداری ندارد، چندین هزار دلار بالاتر هزینه کنند.

چانگان نوش جان مردمی که برای خرید یک خوردوی از رده خارج دهه نودی (میلادی) و با پس انداز کارمندی خودشان، بیش از سی مرتبه در لاتاری سایپا و ایران خودرو ثبت نام کنند و دست آخر با پس انداز شان حتی نتوانند پراید دست چندم شما را تهیه کنند.

در این اوضاع نابسامان اقتصادی اگر نمی توانید مرهمی بر دردهای مردم باشید لطفا نمک روی زخم نپاشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید