آشنایی با ستارگان؛ لکی، ستاره‌ای که ایران را شانس قهرمانی می‌‌داند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳
    کد خبر :455477

لژیونر تیم ملی استرالیا که تجربه بسیار حضور در لیگ ژرمن‌ها را در کارنامه دارد، با رویای افتخارآفرینی به امارات 2019 می‌رود و البته شانس قهرمانی برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش قائل است.
یکی از بازیکنان شاخصی که در مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا در امارات حضور دارد، ماتیو لکی، وینگری 27 ساله عضو هرتابرلین آلمان است.

فوتبالیستی که دوران ورزشی خود را با تیم‌های بولین لیونس و آدالاید یونایتد را آغاز کرد و بعد به عنوان لژیونر به آلمان آمد و بازی در تیم‌های بورسیامونشن‌گلادباخ، اف.اس.فاو فرانکفورت، اینگول اشتات و هرتابرلین را تجربه کرد.

*آشنایی جدی با حضور در گلادباخ

مهاجم این روزهای تیم ملی استرالیا در سال 2011 با حضور در بورسیامونشن‌گلادباخ به طور جدی با فوتبال اروپا آشنا شد.

در این تیم قدیمی آلمان که روزگاری بزرگانی همچون برتی فوگتس، وینفرد شفر(مربی کنونی استقلال تهران)، یوپ هاینکس و … را در اختیار داشت، وی به مدت 2 سال 19 بازی کرد و 3 گل زد.وی سپس با حضور در باشگاه فرانکفورتی، به رکورد 33 بازی و 9 گل زده رسید.

در تیم اینگول‌اشتات نیز به مدت 3 فصل 94 بازی کرد و 10 گل زد.بعد از این تجربیات وی پیشنهاد هرتابرلین را در سال 2017 پذیرفت که تاکنون در 32 بازی برای آن، 7 گل زده است.

*اولین تجربیات ملی

لکی در اوت سال 2009 به تیم زیر 19 ساله‌های استرالیا فراخوانده شد و در برد 4 بر یک مقابل ویتنام گلزنی کرد.

بعد از آن مسابقات، مربی پیشین استرالیا یعنی پیم فربیک، او را برای مسابقات جام ملت‌های 2011 فراخواند.

او همراه با تیم ملی به مسابقات رفت اما موفق نشد امکان بازی و حضور در میدان را پیداکند.

بعد از آن مسابقات که کادر فنی تیم ملی استرالیا دستخوش تغییر و تحولات شد و هولگر اوسیک زمام امور را در دست گرفت، این بازیکن به طور جدی اولین تجربیات ملی خود را با حضور در چند بازی دوستان کس کرد.

پس از او آنژه پوستواوغلو، سرمربی بعدی کانگورها از او برای تیمش استفاده کرد که حضور در جام جهانی 2014کرد.

سپس با تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های 2015 ، جام کنفدراسیون های 2017 و جام جهانی 2018 حضور یافت.

او از سال 2012 تاکنون که برای کانگوروها به میدان رفته، در 59 بازی موفق به زدن 9 گل شده است.

*قابلیت‌های لکی

لکی از آن جمله بازیکنانی است که فقط در یک پست قادر به بازی نیستند.او در کنار انجام وظیفه مطلوب در خط میانی، قادر به بازی در نوک حمله یا کناره‌های خط حمله است.

توانایی کار با هر دو پا، تکنیک بالا و همینطور تجربیات فراوانی که در سطح ملی و باشگاهی کسب کرده، از او بازیکنی ساخته که کاملا به کار تیم کشورش در مسابقات مهم امارات می آید.

*باور لکی در مورد جام ملت‌ها

ماتیو لکی که یکی از ارکان تیم کانگوروها در مسابقات امارات 2019 است، باور خاصی در مورد حضور در این مسابقات دارد.

او می‌گوید:بعد از مسابقات مهمی مثل جام جهانی، برای من و امثال من، پیکارهای جام ملت‌های آسیا، انگیزه زیادی دارد.این انگیزه در من، آنقدر زیاد است که سختی مسافرت‌های تیم ملی را تحمل کردم که برای این مسابقات، کمکی مهم برای تیم کشورم باشم.حتی مشکلاتی مثل مصدومیت نیز نمی‌تواند در تحقق این خواسته، خللی ایجاد کند.

به گزارش فارس ،او ادامه می‌دهد:برای من حضور در این مسابقات بسیار اهمیت دارد.من می‌خواهم در این پیکارهای دشوار کمک کنم تا استرالیا یکبار دیگر در بالاترین سطح قرار گیرد.دست یابی به این هدف، می‌تواند باعث رفع همه خستگی‌ و فشارها در من و هم‌تیمی‌هایم شود.البته همه ما می‌دانیم در این مسیر، تنها تیمی که قهرمانی را می‌خواهد، استرالیا نیست.بزرگان دیگر قاره مثل ایران، کره‌جنوبی و ژاپن هم چنین هدفی دارند.البته من فکر می‌کنم اگر به هر بازی به چشم یک فینال نگاه کنیم و با برنامه کامل وارد هر بازی از پیکارهای امارات 2019 شویم، می‌توانیم قدم به قدم به هدف مورد نظر نزدیک شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید