بازتاب ایران

آروتزشوا: 200 نفر در لس آنجلس علیه دولت ایران تجمع کردند/ اسپوتنیک: ایران تولید کننده واکسن کرونا می شود/ المانیتور: کنگره باید توافق با ایران را تایید کند

    کد خبر :819145

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتزشوا، خبرگزاری اسپوتنیک و پایگاه خبری المانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون 200 نفر در لس آنجلس علیه دولت ایران تجمع کردند، ایران تولید کننده واکسن کرونا می شود، کنگره باید توافق با ایران را تایید کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: 200 نفر در لس آنجلس علیه دولت ایران تجمع کردند

رسانه های اسرائیل و همچنین برخی رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران اخباری را از تجمع ها در شهرهای مختلف در اروپا و آمریکا منتشر می کنند که با محوریت تحریم انتخابات و جلوگیری از توافق هسته ای صورت می گیرد.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: 200 نفر در لس آنجلس علیه دولت ایران تجمع کردند، همینطور آورده است: در این تظاهرات گروه های مختلفی از جمله جامعه یهودیان مخالف جمهوری اسلامی حضور داشتند.

در ادامه مطلب آمده است: شعارهای این تظاهرات بر دو محور اصلی استوار بوده است اولاً تشویق ایرانی ها به تحریم انتخابات و دوماً انتقاد از دولت بایدن بابت مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

همچنین افزوده است: مشارکت کنندگان در این تجمع یهودیان و بهائیان بوده اند، رهبران تظاهر کنندگان به رسانه گفته اند بخش زیادی از جامعه ایران خواهان تحریم انتخابات هستند.

تظاهرات مخالفان جمهوری اسلامی

در پایان این کانال خبری به نقل از رهبران تظاهر کنندگان مدعی شده است جمهوری اسلامی از طریق نیروهای نزدیک به خود در مسائل خاورمیانه نقش آفرینی می کند.

اسپوتنیک: ایران تولید کننده واکسن کرونا می شود

پس از دریافت مجوز تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا، این خبر در رسانه های بین المللی بازتاب فراوانی داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایران می خواهد به عنوان تولید کننده اصلی واکسن کرونا خاورمیانه مطرح شود.

در ادامه آمده است: تحریم های ایالات متحده باعث شده است ایران توانایی واردات دارو و تجهیزات پزشکی از جمله واکسن ها  را نداشته است.

همچنین افزوده است: وزیر بهداشت ایران اعلام کرده است ایران به زودی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان واکسن کرونا ظاهر خواهد شد.

واکسن کرونا

در پایان این خبرگزاری به همکاری ایران با کوبا برای تولید واکسن کرونا اشاره کرده است، نقش تحریم های آمریکا در تولید واکسن توسط ایران را بارز دانسته است.

المانیتور: کنگره باید توافق با ایران را تایید کند

جمهوری خواهان آمریکا تلاش می کنند از طریق اهرم های مختلف دولت بایدن را مجبور کنند توافق با ایران در موضوع هسته ای را از دستور کار خارج کند یا با نظارت آن ها اقدام کند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: جمهوری خواهان مجلس نمایندگان قانون مرتبط با توافق 2015 با ایران را برای بازبینی به کنگره بردند.

ادامه می دهد: جمهوری خواهان می گویند قانون بررسی توافق هسته ای ایران رئیس جمهور را ملزم می کند هر گونه توافق درباره برنامه هسته ای ایران را برای بررسی به کنگره ارائه دهد، این ادعا می تواند مسیر احیاء برجام را پیچیده تر کند.

همچنین افزوده است: گروهی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با استناد به قانونی در سال 2015 خواستار این هستند که دولت بایدن بررسی و ارزیابی هر گونه توافق هسته ای با ایران را به کنگره واگذار کند.

کنگره آمریکا

در پایان این پایگاه خبری این طور نتیجه گرفته است که پافشاری جمهوری خواهان روند بازگشت آمریکا به برجام را پیچیده تر می کند و دولت نمی تواند به راحتی آن را نادیده بگیرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید