آذربایجان غربی؛ احتمال سقوط بهمن در مهاباد

    کد خبر :680329

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: با توجه انباشته‌شدن لایه‌های برف و افزایش دمای هوا، احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی این شهرستان وجود دارد.

محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو باایرنا اظهار داشت: افزایش دمای هوا پس از بارش برف سنگین و کولاک ۲ هفته اخیر باعث شده که لایه‌های برف با ارتفاع بیش از ۲ متر به صورت بهمن سقوط کند.

وی از رانندگان و گردشگران خواست تا در این مناطق از تیراندازی و بوق‌زدن خودداری کرده و با رعایت احتیاط کامل در این مناطق تردد کرده و در صورت مشاهده سقوط بهمن با تماس از طریق سامانه ۱۴۱ و یا شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ به ماموران راهداری اطلاع دهند.

وی یادآور شد: اوایل هفته جاری سقوط بهمن در چند نوبت در گردنه «زمزیران» محور مهاباد – سردشت و در محور روستایی «آفان» باعث انسداد موقت این مسیرها شده بود که با همکاری عوامل راهداری مسیر بازگشایی شد.

وی با اشاره به بازگشایی تمامی محورهای اصلی و فرعی مهاباد اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران، نیروهای امدادی و همچنین مشارکت دهیاران و اهالی روستاها، تمام جاده‌ها و راه‌های فرعی و روستایی این شهرشتان که وسیله کولاک برف مسدود شده بود، هم‌اکنون بازگشایی شده و تردد خودرو با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

«خادمی»، با بیان اینکه عوامل راهداری برای بازگشایی این محورها همچنان حضور دارند، بیان کرد: در محورهای بین‌شهری از جمله گردنه «زمزیران» در محور مهاباد – سردشت تردد خودروها بدون مشکل جریان دارد و آرامش بر راه‌ها حاکم است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد – سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد – بوکان) فعال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

بارش برف که از اوایل هفته جاری در این شهرستان شروع شده بود، باعث ایجاد اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان شده بود و راه دسترسی به ۳۵ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌ بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری راه تعدادی از این روستاها بازگشایی شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید