آخرین هفته زندگی ملکه الیزابت چگونه گذشت؟

    کد خبر :939248
ملکه الیزابت

مرگ ملکه الیزابت در روزهای گذشته تیتر یک رسانه های دنیا شد. ملکه 96 ساله‌ای که 70 سال بر کشور بریتانیا حکمرانی کرد و در نهایت از دنیا رفت. حال فرزندش چارلز سوم جانشین او شده است.

بازتاب-‌دکتر ایین گرین شیلدز، مدیر مجمع عمومی کلیسای اسکاتلند، اواخر هفته گذشته، تنها چند روز پیش از مرگ ملکه، در قلعه بالمورال اسکاتلند با ملکه همنشین بوده است. او به تازگی عنوان کرد که ملکه در روزهای آخر روحیه واقعا خوبی داشت و درباره علاقه‌اش به همسرش شاهزاده فیلیپ دوک ادینبرو با وی صحبت کرد.

دکتر گرین شیلدز روز شنبه و یکشنبه با ملکه شام خورده و این دو به صحبت درباره دنیای پس از مرگ پرداختند.

تنها چهار روز پس از این دیدار، ملکه از دنیا رفت و حتی شیلدز هم این مرگ را باور نداشت. دکتر گرین در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی اسکاتلند از نحوه گذراندن آخر هفته خود با ملکه نیز صحبت کرد. شیلدز دقیقا گفت که ملکه روحیه بسیار خوبی داشت و اگرچه به عنوان یک فرد کهنسال ضعیف به نظر می‌رسید اما در روحیه او ضعفی دیده نمی‌شد. وی افزود: ملکه به صحبت درباره گذشته، پدر و مادرش، شاهزاده فیلیپ، اسب‌ها، وضعیت کشور و اتفاقاتی که در کلیسا می‌افتد، پرداخت.

آخرین هفته زندگی ملکه الیزابت چگونه گذشت؟-2

ملکه الیزابت در گفتگو با شیلدز درباره وضعیت روحی بدش هنگام خاکسپاری فیلیپ و تحت تاثیر قرار گرفتنش با مرگ همسرش به صحبت پرداخت. شیلدز افزود که ملکه علاقه بسیاری به گذراندن اوقات در ارتفاعات داشت.

این فرد ادامه داد که با ملکه به نزدیک پنجره‌ای رفتند و ملکه الیزابت نیز با مهربانی و صمیمت به باغ‌ها می‌نگریست. دکتر گرین شیلدز معتقد است که علت گذراندن ملکه در آخرین روزهای عمرش در آن منطقه سپری کردن اواخر عمر با آرامش بود. سپس آنها به صحبت درباره زندگی پس از مرگ پرداختند و در این صحنه بود که ملکه تاملی کرد. آقای شیلدز در گفتگو با وب‌سایت تلگراف اظهار داشت، ملکه بیشتر درباره افرادی صحبت می‌کرد که او را تحت تاثیر قرار دادند.

آخرین هفته زندگی ملکه الیزابت چگونه گذشت؟-1

آنها در گفتگو پیرامون دنیای پس از مرگ به رستاخیز، معنای زندگی و برخی از این قبیل موضوعات صحبت کردند. طبق گفته‌های شیلدز، ملکه الیزابت علاقه بسیاری به دژ بالمورال داشت و همین امر نیز موجب شد در آن منطقه به گذران اوقات بپردازد. علاوه بر دکتر شیلدز، جین بارلو عکاس شرکت PA، در روزهای آخر عمر ملکه از او عکاسی داشت و بیان کرد که ملکه روحیه خوبی داشت اما از نظر جسمی ضعیف به نظر می‌رسد.

جین به قلعه بالمورال رفته بود تا از دیدار نخست وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس و ملکه الیزابت عکاسی داشته باشد. جین با ملکه صحبت‌های درباره آب و هوا از جمله باران شدید، آسمان تاریک و چنین مواردی داشتند. البته جین بارلو افزود که ملکه در عکس‌ها لبخندهای بسیاری داشت. با تمام این اوصاف باید بیان داشت که ملکه الیزابت در اواخر عمر اگرچه از نظر جسمی ضعیف بود اما روحیه خود را از دست نداد.

منبع: Thesun

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید