آخرین اخبار سهام عدالت

    کد خبر :972246
آخرین اخبار سهام عدالت

شبکه رادیویی اقتصاد در برنامه تشریح جزئیات آخرین اخبار سهام عدالت روزی نو در گفتگویی با آقای اکبر حیدری، سخنگوی کانون استانی سهام عدالت به موضوع سهام عدالت پرداخت.

تفصیل این گفتگو به شرح ذیل است :

سؤال : شرکت های استانی چند وقتی است که نمادشان بسته است البته امسال سود خوبی هم تقسیم کردند. تقریباً ۳۰ درصد از ارزش شان را بعنوان دی پی اس بین سهامداران تقسیم کردند آخرین واریزی هم فکر کنم بهمن ماه انجام می شود. قسمت دوم آن، چه زمانی این نمادهای استانی باز می شوند و چه زمانی قابل معامله هستند برای دوستانی که سهام عدالت استانی را دارند؟

حیدری: در مورد سود سهام عدالت البته من اشاره کنم که سود سهام عدالت امسال مقرر شد که در دو مرحله پرداخت شود مرحله اول پرداخت آن شده است. مرحله دوم آن در ماه پایانی امسال یعنی اسفندماه یا ابتدای سال آتی پرداخت خواهد شد. سود سهام عدالت هم همانجور که شما فرمودید مبلغ مناسبی بود امیدواریم که بخش دوم آن هم هرچه سریعتر تجمیع شود و به مردمی که سهامدار عدالت هستند پرداخت شود. در مورد نمادها قبلاً هم اشاراتی داشتیم که اساساً برنامه ریزی ها بر مبنای ماندگاری مردم در فرآیند سهام عدالت از طریق افزایش مستمر ارزش دارایی و البته توزیع مناسب سود سهام عدالت بوده است در عین حال کسانی که اضطرار مالی دارند حق شان است که بتوانند سهم شان را بفروشند ترتیبات این موضوع طبق مصوبه شورای عال ی بو رس مؤکول شده است به اصلاح آزادسازی سهام عدالت و رفع ایرادات مبنایی که وجود داشت امیدوارم که تا پایان سال هم بتوانیم در شورای عالی بورس به یک مدل مناسب و اصلاح آئین نامه برسیم و بعد از آن، نمادها بازگشایی خواهد شد و با قیمت مناسب تری نسبت به روزهای بسته شده هم انشاالله بتوانیم نمادها را بازگشایی کنیم و مردم هم بتوانند خرید و فروش دارایی شان را انجام دهند.

سؤال : یک زمان تقریبی نمی توانیم بگوییم برای باز شدن نمادها؟

حیدری: موضوع بازگشایی نمادها مؤکول به اصلاح آئین نامه شده است اصلاح آئین نامه هم نیاز به استفساریه هایی دارد که در دست اقدام است. به دلیل تعجیلی که در سال ۹۹ در معاملاتی شدن سهام ایجاد شد، پیچیدگی هایی وجود دارد . این پیچیدگی ها هم حقوقی است و هم مباحث مبنایی در آن وجود دارد . به محض اینکه آن استعلام ها و استفساریه ها نتیجه اش وصول شود امکان اصلاح آئین نامه و ارزش معاملاتی شدن دارایی ها و سهام مردم وجود خواهد داشت.

سؤال : آیا امکان ثبت نام دوباره وجود دارد؟ مردم برای ثبت نام سهام عدالت مشکل دارند و این سهام به چه صورتی است؟

حیدری: اساساً در فرآیند تخصیص سهام عدالت ما ثبت نام نداریم ثبت نام سهام عدالت به آن مفهومی که بعضاً در بعضی از وب سایت ها و پایگاه های غیر رسمی اعلام می شود وجود ندارد در رسانه های رسمی هم به طور مکرر اعلام کرده ایم که شناسایی مشمولین سهام عدالت از طریق سامانه ها و دستگاه های مسئول انجام می شود.

سؤال : آنهایی که جامانده اند چطور؟

حیدری: در این مرحله ای که الان در دست اقدام است، جاماندگان در مرحله اول مشمولان نهادهای حمایتی را شامل می شوند یعنی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و البته ایثارگران موثر، اینها از طریق سیستمی شناسایی شده اند و اطلاعات شان به سازمان خصوصی سازی ارسال می شود در مراحل بعدی تخصیص سهام عدالت، نه ثبت نام سهام عدالت، هم جزئیات آن به مردم اعلام می شود. بنده عرض می کنم سال های ۸۵ تا ۹۲ هم که تخصیص سهام عدالت صورت می گرفت ، ما ثبت نامی به این مفهوم که مردم مراجعه کنند به جایی در وب سایتی و یا در محل فیزیکی مشخصی بخواهند ثبت نام سهام عدالت داشته باشند، نداشتیم و اخیراً مشاهده شده است از پیامک های حاوی لینک یا ادعاهایی در بعضی از دفاتر خدمات اینترنتی انجام شده است که این هم لازم نیست و مفهومی ندارد.

سؤال : سود سهام عدالت برای سال آینده چه زمانی پرداخت می شود؟

حیدری: سود سهام عدالت چون سهام عدالت یک سبد دارایی است و متشکل از ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است، به محض اینکه مجامع این شرکت ها برگزار می شود و سود قابل قبول را شناسایی می کنند، این سودها تجمیع می شود و در قالب یک فرآیندی که توسط شرکت سپرده گذاری انجام می شود، به صورت تجمیع بعنوان یک خدمت ویژه به سهامداران عدالت داده می شود. ما فکر می کنیم که در سال آینده نسبت به امسال یک پیشرفت بیشتری داشته باشیم و امکان این وجود داشته باشد که سود سهام عدالت هم در فرآیند سریعتر و زودتری دست مردم برسد.

صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید