اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا پایان سال 96

    کد خبر :63948

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا پایان سال جاری به طور کامل اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون 80 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده و 20 درصد دیگر نیازمند تدوین آئین نامه است که این بخش از قانون نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی، اجرای برخی از مواد این قانون را منوط به تنظیم آیین نامه اجرایی به وسیله دولت دانسته ، موضوعی که برخی ناهماهنگی ها را در اجرای این قانون به وجود آورده و مشکلات فراوانی را پیش روی ایثارگران ایجاد کرده است.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با 76 ماده به مرحله اجرا درآمده که تاکنون با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.
این قانون از دی 1391 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مدت اجرای آزمایشی آن در اواخر 1395 پایان یافت و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دایمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و ابلاغ شد.
همزمان با شروع روند اجرای قانون برنامه ششم توسعه، اصلاحات جدید قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز در حال انجام است.
با اجرای این قانون، رزمندگان واجد شرایط نیز از برخی امتیازات خدمات جامع ایثارگران بهره ‌مند خواهند شد.
همچنین رزمندگانی که 6 ماه و بیشتر سابقه حضور در جبهه داشته باشند و جانبازانی که از 25درصد به پایین هستند و زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار ندارند، مشمول دریافت خدمات و مزایای این طرح خواهند بود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز (چهارشنبه) برای بهره برداری از پیشرفته ترین و بزرگترین واحد تولیدی مرغ گوشتی ماهان در کشور به لرستان سفر کرد و امروز نیز موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار لرستان با حضور وی به بهره برداری رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید