جدیدترین اخبار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲ اقتصادی کد خبر :538491

سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری هیوندای و کیا در ریمک برای ساخت خودروی الکتریکی

دو شرکت هیوندای و کیا درمجموع مبلغ ۹۰ میلیون دلار در شرکت ریمک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به‌موجب قرارداد همکاری جدید با ریمک، دو خودروی قدرتمند الکتریکی کره‌ای تا سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود.

پس از همکاری با شرکت پینین فارینا برای ساخت مدل باتیستا و استون مارتین در ساخت مدل والکری، اکنون برند ریمک (Rimac) همکاری جدیدی با شرکت‌های هیوندای و کیا آغاز کرده است. شرکت ریمک در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون، دو ابرخودروی الکتریکی با نام‌های Concept_One و Concept_Two معرفی کرده است.

حال شرکت ریمک قصد دارد دانش و تجربیات خود در ساخت ابرخودروهای الکتریکی را دراختیار خودروسازان کره‌ای قرار دهد. شرکت‌های هیوندای با مبلغ ۷۲ میلیون دلار و کیا با مبلغ ۱۸ میلیون دلار، سرمایه‌گذاری تازه‌ای برای همکاری با ریمک انجام داده‌اند. بنابر قرارداد جدید، شرکت‌ها برای ساخت دو خودروی قدرتمند الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ همکاری خواهند کرد.

دقیقا در همان سال، فرایند ساخت خودروی C_Two ریمک آغاز خواهد شد. هویت خودروهای جدید هیوندای و کیا هنوز مشخص نیست؛ اما به احتمال زیاد، خودروی ساخت هیوندای، یک مدل تمام الکتریکی در سبد خودروهای اسپرت سری N خواهد بود و خودروی دیگر، یک مدل پرفرمنس پیل سوختی خواهد بود. خودروی اسپرت میان‌رده‌ی ذکرشده، به مدت چندین سال در حال توسعه بوده است و هیوندای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ خودروی ولوستر را در این کلاس معرفی کرد.

سال ۲۰۱۵، شرکت هیوندای محصول جدید RM15 را معرفی کرد که ۱۹۵ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به ولوستر داشت و با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. در سال ۲۰۱۶، هیوندای بار دیگر خودروی اسپرتی با نام RM16 معرفی کرد که نسبت به نمونه‌ی قبلی، تغییرات ظاهری جدیدی را شامل می‌شد. تمامی این خودروها از نوع دو سرنشین و موتور وسط بودند که وزن کم و مرکز ثقل پایینی داشتند.

نام RM این خودرو مخفف Racing Mid-ship بود. در نمونه‌ی اولیه جدیدی از هیوندای دیده شد که زیر پوشش مخصوص، استتار شده بود. در اواخر سال ۲۰۱۸، هیوندای از برنامه‌ریزی برای ساخت پرچم‌دار جدیدی برای سری خودروهای N سخن گفت. طولی نکشید که شایعاتی مبنی‌بر تولید یک خودروی موتور وسط قدرتمند به گوش رسید. باتوجه‌به تمامی این اطلاعات، بعید به‌نظر نمی‌رسد که شرکت هیوندای برای ساخت پرچم‌دار الکتریکی جدید، همکاری خود را با شرکت ریمک آغاز کرده باشد.

Ad

روی خط خبر

  • فرمانده مرزبانی: با متجاوزان مرزی مقابله می‌کنیم نه با کوله‌بران
  • یک پنجم حقوق بگیران، همسر و فرزندان بازنشستگان هستند
  • ساماندهی موزه شهدا از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است
  • تثبیت قیمت گندم صنف و صنعت در سه سال گذشته
  • باز هم کاغذ وارداتی به بازار سیاه می‌رود؟
  • شهرداری هزینه‌های غیر عمرانی را کاهش دهد
  • وقتی جای خالی «ماه عسل» حس می‌شود
  • نام‌گذاری خیابان به نام شخصیت‌های برجسته حوزه محیط زیست
  • استیضاح زنگنه در مجلس کلید خورد/محورهای استیضاح کنندگان
  • آمار غیرواقعی خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک اصلاح شد
  • نرخ سکه طرح جدید ۲۹اردیبهشت ۹۸ به ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید
  • افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار پس از ماه مبارک رمضان
  • تشریح بزرگ‌ترین برنامه کنترل جمعیت تاریخ ایران
  • معرفی امتناع کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه
  • بارش شدید باران در چهار استان ایران
  • افزایش ۶۵درصدی وام ساخت قابل انتقال/ وام خرید افزایش نمی‌یابد
  • لغو مجوز آرین‌بانک در تجارت ایران و افغانستان تاثیر ندارد
  • کیوان ساکت: از وزارت ارشاد و دولت ناامید شده‌ام
  • زندگی فوتبالیست سوئدی فیلم می‌شود
  • معتمدآریا نامزد هیات مدیره خانه سینما نمی‌شود
  • تعیین نماینده‌ای برای نظارت بر کاهش مصرف ظروف پلاستیکی در شهرداری
  • سفیر جدید آمریکا در بغداد، نیامده ایران را تهدید کرد
  • فقط بازنشستگان سال ۹۷ پاداش خود را دریافت نکرده‌اند
  • خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
  • اصلاح اساسنامه شورایاری باز هم به تعویق افتاد
  • جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان امسال چه تغییری دارد؟
  • سوال از ظریف اعلام وصول شد
  • شناسایی سالیانه حدود ۳۵هزار نفر دانش‌آموز دیرآموز
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها اعلام وصول شد
  • ترزا می درصدد ارائه پیشنهاد جدید به پارلمان است