هوندا برای ثبت رکورد جهانی سریع‌ترین ماشین چمن‌زنی آماده می‌شود

  • خودرو
  • دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۰
    کد خبر :524742

هوندا پس از صرف ۳ سال برای تقویت ماشین چمن‌زن مشهور خود، این‌بار قصد دارد به رکورد سرعت ۲۴۰ کیلومتربرساعت دست یابد.

شرکت هوندا اصرار دارد تا به‌دنیا ثابت کند که تنها خودرو و ماشین چمن‌زنی نمی‌سازد؛ بلکه ماشین‌های چمن‌زنی خاص و فوق سریع هم می‌سازد. تا چند سال قبل، شرکت هوندا رکورد سریع‌ترین ماشین چمن‌زنی جهان را در اختیار داشت. اکنون پس از گذشت ۵ سال از آن رکورد، هوندا قصد دارد بار دیگر با قدرت بیشتر برای ثبت رکورد گینس گام بردارد. در سال ۲۰۱۴ بود که شرکت هوندا توانست با معرفی نمونه‌ای با نام Mean Mower، رکورد جهانی گینس را برای سریع‌ترین خودرو چمن‌زنی در جهان ثبت کند.

در آن سال، خودرو چمن‌زنی با بهره‌گیری از موتور ۱۰۰۰ سی‌سی، توانست میانگین سرعت ۱۸۷.۶ کیلومتربرساعت را ثبت کند و به بیشینه سرعت ۲۰۹ کیلومتربرساعت دست یابد. طولی نکشید که یک تیم نروژی با ساخت خودرو چمن زنی Viking/STIHL با موتور LS شورولت با ۴۰۸ اسب‌بخار قدرت، رکورد هوندا را شکست. با بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر شورولت، خودرو چمن‌زنی نروژی‌ها موفق به کسب رکورد ۲۱۵.۶ کیلومتربرساعت شد. شاید تاکنون برایتان سؤال پیش آمده باشد که اصلا چه‌طور ممکن است یک خودرو چمن‌زنی بتواند به‌چنین سرعت‌هایی دست یابد؛ اما در پاسخ باید بگوییم که این پایان کار نیست.

شرکت هوندا ۳ سال گذشته را به‌ تقویت و به‌روزرسانی خودرو چمن‌زنی رکوردشکن خود گذرانده است و قصد دارد این‌بار، از پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۰۰۰ سی‌سی مخصوص متعلق به سوپربایک Fireblade SP1 استفاده کند که ۱۹۰ اسب‌بخار در دور ۱۳ هزار دوربردقیقه تولید می‌کند. شاید پیشرانه جدید به‌اندازه نمونه ۸ سیلندر کوروت قدرت نداشته باشد؛ اما طبق اخبار منتشرشده، شرکت هوندا قصد دارد با بهره‌گیری از پیشرانه جدید و وزن کمتر بدنه، به رکورد سرعت ۲۴۱.۴ کیلومتربرساعت چنگ بزند. این ماشین چمن‌زنی با همکاری تیم داینامیکس که شریک هوندا در مسابقات قهرمانی خودروهای تورینگ بریتانیا محسوب می‌شود، ساخته شده است.

تیم داینامیکس برای ماشین‌چمن‌زنی Mean Mover V2 از قطعات الکترونیکی سوپربایک Fireblade SP1 از جمله شیفتر مخصوص، دیتالاگر الکترونیکی، کنترل پایداری و کنترل بلند شدن قسمت جلویی استفاده کرده است. انتقال قدرت به‌وسیله زنجیر به چرخ‌های عقب انجام می‌شود و برای راننده پدال تعویض‌دنده درکنار فرمان مخصوص نصب شده است. شاسی خودرو هم کاملا به‌روزسانی شده و از نوع لوله‌ای T45 است. تیم داینامیکس به‌این دلیل از شاسی آهنی استفاده کرده که ماشین‌ چمن‌زنی هوندا کمی انعطاف‌پذیری داشته باشد (در این خودرو سیستم تعلیق وجود ندارد). بدنه این نمونه هم بدون تغییر باقی‌ مانده و تنها از یک ایرباکس ساخته‌شده به‌وسیله پرینتر سه‌بعدی استفاده شده است.

اگر تاکنون از خواندن این اطلاعات شوکه نشدید باید گفت که یک نکته جالب دیگر هم در رابطه با ثبت رکورد گینس برای یک ماشین چمن‌زنی وجود دارد. طبق قوانین، ماشین چمن‌‌زنی هوندا باید عملکرد مورد انتظار از یک ماشین‌ چمن‌زنی را داشته باشد و از تیغه‌هایی با کارکرد مناسب بهره ببرد. بنابراین هنگامی که اختراع ترسناک هوندا با سرعتی که برای تیک آف یک هواپیما کافی است حرکت می‌کند، تیغه‌های فیبرکربنی مخصوص هوندا هم در قسمت زیرین خودرو قرار خواهند گرفت و به‌ حرکت در می‌آیند. وظیفه ثبت رکورد با این ماشین چمن‌زنی بر عهده جس هاوکینگ خواهد بود که بدلکار سری فیلم‌های سریع‌وخشمگین است.

به‌گفته‌ی دیو هاجت، مدیر بریتانیا هوندا:

نمونه اصلی Mean mover یک چالش بزرگ برای ما بود و نتیجه آن یک خودرو خارق‌العاده بود. این بار ما تمامی تلاش خود را کرده‌ایم تا یک خودرو مهندسی‌شده بسازیم. با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته طراحی و تولید و ایده‌پردازی هوشمندانه، ما هدف دستیابی به‌قدرت مورد نیاز به‌همراه حفظ ظاهر یک ماشین‌ چمن‌زنی را در سر داشتیم. ما اکنون در مراحل آزمایش خودرو قرار داریم و همه‌چیز خوب به‌نظر می‌رسد. حال دستیابی به سرعتی بیش از ۲۴۰ کیلومتربرساعت (۱۵۰ مایل) را در ذهن داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید