علم الهدی: اگر مسئولان بگویند مسئول فضای مجازی نیستیم، بی ناموسی در کشور آزاد می شود / آزادسازی فضای مجازی ابزار براندازی اسلام است

    کد خبر :44277

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آزادسازی فضای مجازی، عدم اعمال محدودیت و مدیریت بر این فضا نوعی ابزار برای براندازی اسلام و شرافت پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی افزود: امروزه با توسعه عناصر، عوامل و اسباب ناهنجاریهایی نظیر اینترنت و ماهواره که در نتیجه توسعه صنعت الکترونیک در میان خانواده ها بوجود آمده امکان تربیت کردن نسلی زاهد و باتقوا وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان توجه داشته باشند این کشور پایگاه پیغمبر(ص) است و نباید ابزار براندازی پیامبر(ص) در کشور در حال توسعه باشد. آزادی فضای مجازی در صورتی که امکان اعمال همه نوع محدودیت سازی برای آن وجود دارد، سپردن نسل جوان به لاابالی گریهای جریان غربی است.

امام جمعه مشهد گفت: چنانچه مسئولان نظام بگویند ما نسبت به فضای مجازی مسئول نیستیم بی ناموسی در این کشور آزاد می شود و جان و ناموس مردم امنیت نخواهد داشت. فضای مجازی مانند فضای واقعی است و فرهنگ و فکر اسلامی مردم در این فضا امنیت ندارد لذا باید محدودیتهای لازم در این فضا ایجاد و این فضا از حالت تهدید برای جامعه و جوانان خارج شود.

وی افزود: شرافت پیامبر(ص) در کشور ایران وابسته به توسعه ارزشها و فرهنگ پیغمبر است. حجاب عامل ایجاد شرافت برای پیامبر اسلام است. علت ترویج بی حجابی و ممانعت از داشتن حجاب در کشورهای غربی این است که آنها می دانند حجاب بزرگترین ضامن حفظ ارزشهای پیامبر(ص) است.

علم الهدی ادامه داد: مردم و مسئولانی که در مقابل مساله بی حجابی و بدحجابی در جامعه بی تفاوت باشند در مبارزه با اهانت به رسول الله بی تفاوت هستند. تنها نباید توقع داشت که نیروی انتظامی با مساله بدحجابی برخورد کند زیرا رضاخان با بکارگیری تمامی مامورانش نیز نتوانست زنان ایرانی را بی حجاب کند. همه مردم، علما و مسئولان نسبت به مبارزه با بدحجابی مسئول هستند.

وی در ادامه همچنین گفت: یک ماه در عبودیت و بندگی ذات مقدس حق به روزه و نماز سپری شد و در نتیجه غفران و آمرزش الهی نصیب همه مسلمانان شد. در پایان ماه مبارک رمضان معرفت شناسی نسبت به خدا برای روزه داران حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خداوند اهل غفران است و مسلمانان در عین روزه داری، گرسنگی و تشنگی 17 ساعته نسبت به خداوند احساس تقرب داشتند. معرفت شناسی که در ماه مبارک رمضان برای همگان حاصل شد بر اثر ارتباط قلبی بین ما و خداوند بوجود آمد.

وی ادامه داد: در پایان ماه رمضان پرونده روزه داران پاک می شود ولی باید هوشیار باشیم از این به بعد این پرونده را با گناه آلوده نکنیم. در ماه مبارک رمضان امسال در حاشیه شهر خدمات بزرگ و اقدامات قابل توجهی از طریق آستان قدس و خیران و نهادهای انقلابی انجام شد و مسئولان و خیران نسبت به فقرا و قشر آسیب پذیر توجه قابل توجهی داشتند.

علم الهدی با اشاره به افزایش 2 برابری سفره افطاری در حرم مطهر رضوی و نقاط دوردست در ماه رمضان امسال گفت: طبق آنچه در قنوت نماز عید فطر آمده باید نسلی محمدی و دلداده رسول الله تربیت کرد.

نماز عید فطر علاوه بر حرم مطهر امام رضا(ع) در هزار و 200 مسجد در مشهد و 2 هزار و 500 مسجد و 41 بقعه متبرکه در سطح استان خراسان رضوی برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید