ترامپ به پروتکل‌های امنیتی درباره تلفن همراه بی توجه است

    کد خبر :287207

طبق گزارش رسانه آمریکایی، دونالد ترامپ در مقابل تلاش‌های مقام‌های کاخ سفید برای بالا بردن امنیت تلفن‌ همراهش مقاومت کرده و مانع از انجام تدابیر امنیتی شده است.

در حالی که پیشتر در خبرها آمده بود رئیس‌جمهور آمریکا حتی در رخت خواب با تلفن همراهش درباره مسائل داخلی و خارجی توئیت می‌کند، یک رسانه آمریکایی از بی توجهی دونالد ترامپ به پروتکل‌های امنیتی در رابطه با تلفن همراه خبر داده است.

«پولیتیکو» گزارش داده که رئیس‌جمهور آمریکا به تلاش‌های کارکنان و مقام‌های کاخ سفید برای بهبود و بالا بردن امنیت تلفن‌های همراهش بی‌توجهی کرده است.

طبق این گزارش، دو مقام ارشد دولت آمریکا خبر دادند دونالد ترامپ از حداقل دو گوشی تلفن همراه استفاده می‌کند که یکی برای برقراری تماس و دیگری منحصرا برای استفاده از توئیتر و برخی سایت‌های خبری است.

طبق این گزارش، مقام‌های کاخ سفید درباره احتمال آسیب پذیری ترامپ در برابر احتمال حملات سایبری و مورد جاسوسی قرار گرفتن یکی از این گوشی‌ها ابراز نگرانی کردند.

گفته می‌شود که دستیاران ترامپ به او فشار آورده‌اند که گوشی مورد استفاده‌اش در توئیتر را عوض کند اما او چنین کاری را «ناخوشایند» خوانده و رد کرده است.

بنا بر این گزارش، مدت بیش از ۵ ماه است که ترامپ اجازه بازبینی امنیتی گوشی همراهش که از آن در توئیتر استفاده می‌کند را نداده است.

این اقدام ترامپ، در واقع نقض پروتکل امنیتی دولت‌های گذشته آمریکا است. برای مثال هر ۳۰ روز، تلفن‌های همراه باراک اوباما مورد بررسی امنیتی درباره احتمال هک یا دیگر اقدامات مشکوک قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو،بی‌توجهی ترامپ به این پروتکل در حالی صورت گرفته که چندی قبل و به دنبال درز برخی اخبار از درون دولت آمریکا، استفاده کارکنان کاخ سفید از گوشی‌های شخصی‌شان در ساعات کاری را ممنوع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید