فرانسه: خواهان کناره گیری بشار اسد نیستیم

    کد خبر :276164

سفیر فرانسه در روسیه اعلام کرد که کشورش درخواست برای استعفای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به عنوان پیش شرط حل و فصل بحران این کشور را که از هفت سال پیش ادامه دارد، کنار گذاشته است.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «سیلوی برمن» در گفت و گو با روزنامه روسی کامرسانت چاپ مسکو، در پاسخ به پرسشی در باره سرنوشت اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: ما در این باره به جای سوری ها تصمیم نخواهیم گرفت.
وی یادآورشد که فرانسه مخالف تحویل دادن سرزمین های آزاد شده تحت کنترل گروه های مسلح یا گروه های تروریستی به نیروهای دولتی سوریه است.
سفیر فرانسه همچنین بر لزوم تعیین سرنوشت آینده سوریه از طریق گفت و گو و با حضور همه گروه های سیاسی تاکید کرد.
برمن افزود: اندیشه ای که در کنفرانس گفت وگوهای ملی سوریه در «سوچی» شکل گرفت و «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه آن را امضا کرد، خواستار تشکیل کمیته ای برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور شد اما دولت دمشق هنوز در این باره اقدامی نکرده است.
وی همچنین حملات هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه در 14 آوریل(25 فروردین) را توجیه کرد و مدعی شد: علت این حملات به کارگیری سلاح شیمیایی و نقض معاهده های بین المللی بود.
به عقیده برمن، این ضربات بسیار دقیق بوده و در جریان آن محل های مربوط به تولید غیرقانونی سلاح های شیمیایی هدف قرار گرفت.
وی گفت که این حملات از قبل به اطلاع روس ها رسیده بود و هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشت.
گروه کشورهای غربی – عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از 7 سال پیش با راهبرد سرنگونی دولت قانونی سوریه سبب شدند، ده ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به این کشور گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید