جدیدترین اخبار
۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶ اجتماعی کد خبر :228430

هواپیما سیستم ELT داشت اما نمی‌دانیم چرا کار نکرد/ هواپیما ۶ سال زمین‌گیر بود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای تهران – یاسوج مجهز به سیستم ELT بوده اما علت عمل نکردن آن مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، نشست خبری علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشور درباره سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج از ظهر امروز (سه‌شنبه) در تهران درحال برگزاری است.

عابدزاده در جمع خبرنگاران درباره سیستم ELT هواپیمای تهران- یاسوج گفت: تمام هواپیماهای سبک و سنگین ما به این سیستم مجهز هستند. هواپیمای مذکور هم از آن برخوردار بوده اما علت اینکه چرا عمل نکرده، هنوز مشخص نیست و بسیاری موضوعات دیگر بعد از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما روشن می‌شود.

وی افزود: وضعیت بسیار نامناسب جغرافیایی و آب و هوایی منطقه با شیارهای بسیاری که وجود دارد، امکان دسترسی افراد عادی به محل حادثه را نمی‌دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که این هواپیما چند سال در شیراز زمین‌گیر بوده است، گفت: در این باره باید خود شرکت هواپیمایی پاسخگو باشد ولی آنچه ما می‌دانیم این است که بعد از برجام توانستند قطعات هواپیما را خریداری کنند. منابع تعمیراتی موتور هواپیمای ATR محدود است بنابراین هواپیما حدود شش سال زمین‌گیر بوده است.

همچنین رضایی‌فر، مدیرکل حوادث و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در تکمیل صحبت‌های عابدزاده گفت: بالاترین رده ایمنی سیستم سی چک یا چک سنگین است که این هواپیما نیز در آبان ماه از آن برخوردار شده و سه ماه است که مجوز پرواز پیدا کرده است.

رضایی‌فر ادامه داد: ELT به این صورت است که اگر هواپیما دچار سانحه شد، محل آن را مشخص می‌کند. این هواپیما یک ELT داشته که ساخت شرکت فرانسوی است. البته تمام ناوگان هواپیمایی از هواپیمای سبک گرفته تا سنگین باید مجهز به این سیستم باشند که این هواپیما نیز از آن برخوردار بوده است.

عابدزاده ادامه داد: دنیا برای ELT توجه ویژه‌ای دارد و لازمه هر پرواز داشتن این سیستم به روز است ولی باید شرایط خاص برای آن تعریف شود. در تمام دنیا ELT هایی طراحی می‌شود که صد در صد راندمان داشته باشد ولی حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آنها پاسخگو نیست.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • نیروهای نظامی با تکیه بر اقتدار خود امنیت را بر کشور حاکم کرده‌اند
  • با ۳۰ واحد اقامتی متخلف برخورد شد
  • رشد اقتصادی فرانسه کاهش می‌یابد
  • ‌تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راهکاری مناسب در جهت رونق تولید ملی است
  • مبادلات تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • چه کنیم سفرهای نوروزی هدر نرود؟
  • مازندران در سفرهای نوروزی رکورد زد
  • وضعیت فعالیت سینما‌ها در روز دوم فروردین
  • هشدار به مسافران؛ از پرواز و قطار جا نمانید
  • هزینه برگزیت بر اقتصاد اسپانیا
  • عقب نشینی گسترده دلار
  • روز خوب بورس‌های آسیایی
  • نرخ بیکاری انگلیس در پایین‌ترین سطح ۴۴ سال اخیر
  • کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام، بورس را رونق می‌دهد؟
  • پتانسیل خفته نیروگاه‌های برق‌آبی
  • ارتش پاکستان: چهار مرزبان ربوده شده ایرانی را در عملیاتی باز پس گرفتیم
  • بکارگیری ایده‌های خلاقانه از الزامات شهرداریها و دهیاریها در گام دوم انقلاب
  • رایگان شدن ویزای ایران و عراق از اوایل ماه آینده میلادی
  • پیام‌های تبریک نوروزی؛ عامل بسیاری از تصادفات در تهران
  • هشدار درخصوص لغزندگی برخی جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش‌ها
  • برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاها چیست؟
  • صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا صفر شد
  • نماینده عراقی: واشنگتن برای حفظ آبروی خود معافیت عراق را تمدید کرد
  • تلاش دولت، مردم و کارآفرینان باید بر تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر باشد
  • صحبت‌های نتانیاهو و پمپئو درباره ایران
  • کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا: آمریکا را به برجام بازمی‌گردانم
  • هشدار درباره دام سودجویان سفرهای ارزان
  • انتقاد بازیگر «کیمیا» از افراد نالایقِ تلویزیون
  • همایون شجریان: امیدوارم در ۹۸ پدر بهبود پیدا کند
  • خبری از حذف تعرفه‌های آمریکا نیست
  • Ad