خودرو کوچک الکتریکی فیات Topolini EV معرفی شد

    کد خبر :999686
فیات Topolini EV

شرکت فیات را می‌توان یکی از برندهای مطرح خودروسازی دانست که اصالتی ایتالیایی دارد. این خودروساز به تازگی از یک محصول بسیار کوچک و الکتریکی به نام Topolini EV رونمایی کرده است.

بازتاب-این خودرو کامپکت و جمع و جور ایتالیایی بسیار به سیتروئن Ami شباهت دارد و گویی فیات تنها تغییراتی روی این پلتفرم انجام داده و آن را معرفی کرده است. توپولینی یک مدل کوچک‌تر از فیات 500 محبوب محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این کامپکت الکتریکی باید به سقف جمع شو قهوه‌ای رنگ، صندلی‌های چرمی کرمی رنگ و طراحی بخش جلو جدید اشاره کرد.

در حقیقت توپولینی همان پیشرانه سیتروئن Ami را به کار می‌گیرد. البته چنین چیزی عجیب نیست زیرا سیتروئن و فیات هر دو زیربرند شرکت بزرگ Stellantis بوده و بنابراین همکاری‌های درون شرکتی بین این کمپانی‌ها وجود دارد. فیات هیچ دربی برای این خودرو کوچک در نظر نگرفته و از یک باتری 5.5 کیلووات ساعتی برخوردار است.

با چنین باتری کوچکی، توپولینی می‌تواند برد حرکتی 76 کیلومتربرساعتی داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو جذاب و کوچک، تنها 45 کیلومتر درساعت بوده و بیشتر برای مصارف درون شهری می‌توان چنین خودرویی را به کار گرفت. تصویری از فضای داخل کابین منتشر نشده اما از آنجایی که وجه اشتراک بسیاری با سیتروئن Ami دارد، احتمالا در طراحی کابین هم شباهت بسیار خواهد بود.

فیات Topolini EV

در داخل کابین سیتروئن Ami یک پورت شارژ، نگهدارنده گوشی و فضایی جمع و جور جذاب دیده می‌شود. این خودرو چهارچرخ برای تردد در شهر نیازی به مجوز نداشته و همانند دوچرخه نیازی نیست از گواهینامه در استفاده از آن برخوردار بود.

به گفته فیات، هدف طراحی توپولینی این است که جوانان دوباره عاشق ماشین شوند. توپولینی همچنین برای ترویج پایداری و در عین حال حفظ شادی و سرگرمی ساخته شده است. فیات می‌گوید خودروی برقی جدید با مأموریت دموکراتیک این برند در ارائه راه‌حل‌های جابه‌جایی پایدار شهری که برای بخش وسیعی از مردم قابل دسترسی است، مطابقت دارد. جاه طلبی‌های فیات بخشی از برند بزرگتر Stellantis است. هدف استلانتیس 100 درصد فروش خودروهای سواری BEV تا 2030 است.

فیات در مورد قیمت توپولینی اطلاعاتی فاش نکرد، اما سیتروئن آمی به صورت اجاره در بخش‌هایی از اروپا با پرداخت ماهیانه 25 یورو ( 27 دلار) و پیش پرداخت 3,850 یورو ( 4,123 دلار) در دسترس است. انتظار می‌رود قیمت فیات توپولینی تا حد امکان به قیمت سیتروئن آمی نزدیک شود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید