چگونه می‌توان عمر خودرو را افزایش داد؟

    کد خبر :979576
عمر خودرو

نگهداری مناسب خودروی شما می‌تواند عمر آن را به طولانی‌ترین زمان ممکن افزایش دهد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد. در ادامه به برخی از بهترین روش‌های نگهداری خودرو اشاره می‌کنیم.

بازتاب-شرکت‌های تولیدکننده خودرو همیشه سعی دارند کیفیت و متریال قابل قبولی را در محصول خود تعبیه کنند. بنابراین هنگامی که به تهیه یک مدل می‌پردازیم، در هنگام خرید با خودرویی بدون مشکل رو به رو هستیم اما کاربری نادرست در طول زمان اتومبیل را فرسوده کرده و از کار می‌اندازد. بنابراین در مقاله قصد داریم به نکاتی جهت افزایش طول عمر خودرو و نحوه نگهداری از آن بپردازیم.

نکاتی برای نگهداری از خودرو

عمر خودرو

تعویض روغن موتور

تعویض روغن موتور به طور منظم می‌تواند موجب کارکرد صحیح موتور و حفظ راندمان آن شود. بهتر است روغن موتور را در بازه‌های زمانی معین تعویض کنید، معمولاً هر 5,000 تا 7,000 کیلومتر یا به توصیه تولیدکننده خودرو باید روغن موتور اتومبیل خود را تعویض کنید. این امر در سلامتی موتور اتومبیل شما نقش موثری دارد.

نگهداری درست از تایرها

تایرهای مناسب و نگهداری شده می‌تواند ایمنی شما را در جاده بهبود بخشد. در این راستا، بررسی فشار تایرها، چک کردن سایش و تعویض تایرهای کهنه و آسیب‌دیده بسیار مهم است. بنابراین هر چند مدتی توجه داشته باشید که تایر اتومبیل خود را بررسی کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل آن را برطرف نمایید و مانع از رخ دادن حادثه شوید.

نگهداری باتری

عمر خودرو

باتری خودرو به مرور زمان دچار خرابی می‌شود. بنابراین، برای افزایش عمر باتری خودرو، بهتر است آن را در دمای مناسب نگهداری کنید و با بررسی دوره‌ای وضعیت آن را بررسی کنید. از این رو نباید بی توجه نسبت به آن عمل کنید، زیرا اگر دچار مشکلی شود قطعا سیستم برق خودرو آسیب خواهد دید.

نگهداری فن موتور

یک سیستم فن عملکرد بهینه موتور شما را حفظ می‌کند. برای نگهداری این سیستم، مطمئن شوید که سطح آب درون مخزن مناسب است و هوا روی لوله خنک کننده و مبدل حرارتی آن با استفاده از کمپرسور هوا پاک می‌شود. پس به این قسمت هم توجه داشته باشید.

تعویض فیلتر هوا

فیلتر هوا و سوخت باعث جلوگیری از ورود ذرات آلوده شده و تعویض فیلتر موجب خواهد شد تا از ورود آلودگی به موتور جلوگیری شود. بنابراین همیشه باید بررسی کنید که آیا فیلتر مناسبی نصب شده یا باید به تعویض آن بپردازید و مانع از ایجاد مشکل در موتور خواهید شد.

تعویض لنت ترمز

عمر خودرو

لنت ترمز باید هر ۳۰ هزار کیلومتر یا بیشتر تعویض شود. این کار باعث افزایش عمر ترمز و جلوگیری از نوسانات در سیستم ترمز می‌شود. بنابراین باید دقت کنید تا هرگاه لنت تمام شد به تعویض آن بپردازید زیرا حادثه ساز است.

نظافت و شستشوی خودرو

شستشوی خودرو به صورت منظم و حتی روزانه می‌تواند ظاهر خودرو را زیبا کند و از خشک شدن لکه‌های روی بدنه جلوگیری نماید. همچنین، شستشوی صحیح می‌تواند از خطر خوردگی و خراشیدگی بدنه و رنگ آن جلوگیری خواهد کرد.

تعویض تسمه تایم

تسمه تایم برای اجرای درست موتور خودرو بسیار مهم است و باید در زمان مناسب تعویض شود. بنابراین همیشه به بررسی آن بپردازید تا مبادا تمام شده و موجب ایجاد حادثه برای موتور خودرو شما شود.

سوخت مناسب

مصرف سوخت‌های با کیفیت و مناسب با مشخصات فنی خودرو و عدم استفاده از سوخت‌های  کیفیت پایین، می‌تواند برای حفظ موتور خودرو بسیار موثر باشد. بنابراین اگر هزینه شما هم بالا رفت از سوخت باکیفیت بهره گیرید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید