چگونه نتفلیکس را با کیفیت بالا در رایانه تماشا کنیم

    کد خبر :975438

شاید پلتفرم نتفلیکس را روی رایانه شخصی خود به کار گیرید و این موضوع موجب رنج شما شود که چرا این نسخه کیفیت مطلوبی مانند نسخه تلویزیونی ندارد.

بازتاب-با فرض اینکه مشترک پریمیوم نتفلیکس هستید و کسانی که این اشتراک را تهیه کنند می‌توانند با وضوح بالایی به تماشا محتوا بپردازند. اما تماشا محتوا نتفلیکس با اشتراک پریمیوم حتی روی رایانه شخصی شاید با کیفیت HD محقق شود.

بسته به کیفیت اینترنت شاید بتوانید محتوا را با وضوح 720 پیکسل تماشا کنید. اساسا چنین کیفیتی در سال 2023 عجیب است زیرا بیشتر محتواها با وضوح 4کی یا بالاتر قابل مشاهده هستند.

چگونه بررسی کنیم که چه وضوحی را تماشا می‌کنیم

نتفلیکس

اول از همه، اجازه دهید بررسی کنیم که در حال حاضر چه وضوحی دارید. نتفلیکس را روی رایانه شخصی خود باز کرده و یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را پخش کنید که باید 4کی باشد. سپس در حین پخش، ctrl+alt+shift+D را فشار دهید.

با این کار یک همپوشانی با مجموعه‌ای از متن که جریان ویدیو را با جزئیات نشان می‌دهد، ظاهر می‌شود. اگر استریم با کیفیت 4کی می‌خواهید بعید است وضوح 3840 در 2160 پیکسل را داشته باشید. اگر گفته شده وضوح 1280در 720 یا 1080در1920 پیکسل باید مجدد کلید ctrl+alt+shift+D را برای همپوشانی کردن فشار دهید. به خاطر داشته باشید، فیلم‌ها و نمایش‌هایی که 4کی نیستند بدون در نظر گرفتن اشتراک شما با کیفیت کی پخش نمی‌شوند.

راه‌حل‌های اساسی

اگر نتفلیکس با کیفیت 4کی روی رایانه شخصی شما پخش نمی‌شود، رایج‌ترین دلیل انتخاب مرورگر شما است. در ویندوز، Netflix پخش را تنها به 720پیکسل در کروم، فایرفاکس، اپرا و اکثر مرورگرهای محبوب محدود می‌کند.

تنها مرورگری که از پخش 4کی پشتیبانی می‌کند مایکروسافت اج است. می‌توانید برنامه Netflix را از فروشگاه ویندوز دریافت کنید. اگر اج را نداشته باشید، موفق به تماشا با وضوح 4کی نیستید.

اگر کمکی نکرد، دوباره بررسی کنید که اشتراک Premium دارید. سطح پایه و استاندارد به ترتیب حداکثر 720 پیکسل و 1080 پیکسل خواهند بود. می توانید با باز کردن Netflix و کلیک بر روی نماد نمایه یا سه نقطه در بالا سمت راست، برنامه را بررسی کنید، سپس در منوی کشویی گزینه Account را انتخاب کنید.

سپس باید بررسی کنید که کیفیت ویدیو را در تنظیمات Netflix روی بالا تنظیم کرده باشید. می‌توانید با کلیک روی سه نقطه در سمت راست بالای برنامه Netflix  ویندوز و سپس کلیک کردن بر روی تنظیمات، این مورد را پیدا کنید.

سخت افزار خود را بررسی کنید

نتفلیکس

اگر موارد بالا کمکی نکرد، باید مشخصات رایانه شخصی خود را بررسی کنید. نتفلیکس الزامات سختگیرانه‌ای برای رایانه‌های شخصی دارد و اگر حداقل شرایط را برآورده نکنید، ممکن است شانسی نداشته باشید.

سیستمی که نیاز دارید باید مشخصات زیر را داشته باشید:

  • پردازنده نسل هفتم یا جدیدتر اینتل یا پردازنده رایزن AMD
  • گرافیک AMD از نوع Radeon RX 400 یا جدیدتر در کنار گرافیک انویدیا
  • نمایشگر 4کی با نرخ نوسازی 60 هرتزی به بالا و پشتیبانی از HDCP 2.2
  • سرعت دانلود 25 مگابیت بر ثانیه یا بالاتر

همچنین مهم است که توجه داشته باشید، اگر از چندین مانیتور استفاده می‌کنید، همه آنها باید مطابق با HDCP 2.2 باشند تا کار کنند. موارد دیگری هم وجود دارند که باید به آنها توجه داشت و به شرح زیر هستند:

  • بررسی وجود کدک HEVC روی رایانه شخصی
  • نصب جدیدترین درایور نمایشگر رایانه
  • بررسی کابل HDMI
  • استفاده از دیسپلی پورت به جای HDMI
  • در صورت تست همه راه‌ها و عدم عملکرد خرید یک دستگاه استریم تلویزیونی
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید