لامبورگینی و معرفی دو شاهکار جدید و نسخه محدود

    کد خبر :973360
لامبورگینی

در جایی که تصور می‌شد لامبورگینی Ultimae آخرین نمونه 12 سیلندر این سوپراسپرت ساز ایتالیایی است، به تازگی دو شاهکار دیگر 12 سیلندر معرفی شده که به عنوان Autentica و Invencible شناخته می‌شوند.

بازتاب-مدل نخست یک کوپه محسوب شده و دیگری یک رودستر. هر دو براساس پلتفرم اونتادور ساخته شدند، خودرویی که 12 سال قبل با مدل LP 700-4 روی کار آمد. Invencible و Autentica در طراحی برگرفته از مدل‌های قبلی لامبورگینی از جمله چند مدل چون Reventon هستند. به گفته خودروساز ایتالیایی، این دو مدل براساس Veneno هم ساخته شدند. خودرویی که باید آن را وحشی‌ترین مدل برگرفته اونتادور به حساب آورد.

در قسمت طراحی کاپوت هم برگرفته از مدل Essenza SCV12 هستند. در کابین داخلی سیستم سرگرمی حذف شده و دریچه‌های هوا با طراحی سه بعدی قابل مشاهده است. لامبورگینی روی این دو مدل از قوی‌ترین نوع پیشرانه 12 سیلندر تفنس طبیعی خود بهره گرفته که توانی 769 اسب بخاری داشته و این پیشرانه در کنار گیربکس هفت سرعته ISR قرار می‌گیرد وسیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک هم به کار گرفته شد.

اگرچه اطلاعات عملکرد فنی مشخص نشد اما Ultimae در 2.8 ثانیه می‌تواند به 100 کیلومتربرساعت برسد. سقف سرعت آن هم 355 کیلومتربرساعت اعلام شد. درباره قیمت اطلاعاتی ارائه نشد اما Ultimae یک مدل با قیمتی بیش از 500 هزار دلار بود. بنابراین دو مدل معرفی شده هم چنین قیمتی خواهند داشت. لامبورگینی قصد دارد تنها 350 دستگاه از مدل کوپه Autentica و 250 دستگاه از مدل رودستر Invencible را به تولید برساند.

با معرفی این دو مدل لامبورگینی به نسل فعلی اونتادور پایان داد و جانشین آن در سه ماهه نخست سال 2023 معرفی خواهد شد، مدلی که از پیشرانه پلاگین هیبریدی و 12 سیلندر جدید قدرت خواهد گرفت. برای کسب جزئیات تکمیلی هم می‌توانید به وبسایت شرکت لامبورگینی مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید