قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای اپل به کشورهای بیشتری رسید

    کد خبر :960301

شرکت اپل سال جاری با عرضه آیفون 14 یک قابلیت ویژه که تماس اضطراری SOS از طریق تماس ماهواره‌ای بوده، به کار گرفت و حال این قابلیت در کشورهای بیشتری موجود است.

بازتاب-قابلیت تماس ماهواره‌ای این امکان را به افراد می‌دهد تا پیام متنی خود را از طریق ماهواره‌ به مناطق تحت پوشش برای افراد موردنظر ارسال کنند. این قابلیت تنها در چهار کشور قابل به کارگیری بوده و شامل تمام کشورهای جهان نمی‌شود. به لطف چنین تماسی افراد می‌توانند در مکان‌های دوردست و صعب العبور، با ارسال پیام، خود را از وضعیت سخت نجات دهند، زیرا می‌توانند بدون داشتن آنتن سیم کارت، از طریق ارتباط ماهواره‌ای تماس متنی برقرار نمایند.

اپل به تازگی اعلام کرد، در کنار کشورهای ایالات متحده و کانادا، اکنون بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایرلند هم شامل مناطق تحت پوشش این ویژگی شدند. بنابراین کاربران مناطق مذکور می‌توانند قابلیت مورد اشاره را به کار گیرند.

در حالی که خدمات اضطراری در حال حاضر محدود به ارتباطات مبتنی بر متن است، حق امتیازی که در همان روز اعطا شد نشان می‌دهد که برنامه‌های اپل برای ارتباطات ماهواره‌ای ممکن است فراتر از استفاده اضطراری باشد. این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه این شرکت می‌تواند از ارتباطات ماهواره‌ای برای داده‌های صوتی، تصویری و دیگر رسانه‌ها استفاده کند.

تماس اضطراری ماهواره‌ای

پس از پرسشنامه، رابط بصری کاربر را راهنمایی می‌کند که آیفون خود را برای اتصال به کجا نشان دهد و پیام اولیه را ارسال می‌کند. این پیام شامل پاسخ‌های پرسشنامه کاربر است. مکان، از جمله ارتفاع؛ میزان باتری آیفون؛ و شناسه پزشکی، در صورت فعال بودن. پرسشنامه و پیام‌های بعدی مستقیماً از طریق ماهواره به توزیع‌کنندگانی که پیام‌های متنی را می‌پذیرند، یا به مراکزی که توسط متخصصان آموزش دیده توسط اپل کار می‌کنند ارسال می‌شود که می‌توانند از طرف کاربر برای کمک تماس بگیرند. رونوشت را می‌توان با مخاطبین اضطراری کاربر نیز به اشتراک گذاشت تا آنها را در جریان قرار دهد.”

اپل در حال حاضر 450 میلیون دلار برای پشتیبانی از ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای متعهد شده است، مبلغ قابل توجهی حتی با استانداردهای اپل برای سرویسی که تنها توسط بخش کوچکی از دارندگان آیفون استفاده خواهد شد. با این حال، اگر این سرویس دردسترس افراد بیشتری قرار گیرد، بی شک بودجه اپل نیز بیشتر خواهد شد.

فناوری ارتباطات ماهواره‌ای اپل از زمانی که فقط توسط ماجراجویان و صاحبان قایق‌های تفریحی مورد استفاده قرار می‌گرفت به قابلیتی دردسترس کاربران عادی اینترنت تبدیل شده است. به این ترتیب، ممکن است سرمایه‌گذاری اپل در این فناوری منطقی باشد. البته، مانند تمام پتنت‌ها، توجه به این نکته مهم است که اپل ایده‌های بسیار بیشتری را بیش از هر زمان دیگری به محصولات و خدمات واقعی تبدیل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید